خبر فوری
شناسه خبر: 35974

صدها هزار تن برنج بدون مشتری در انبارها

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: اکنون صدها هزار تن برنج در شالیکوبی‌ها و انبارها مانده، خریداری ندارد

صدها هزار تن برنج بدون مشتری در انبارها

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: اکنون صدها هزار تن برنج در شالیکوبی‌ها و انبارها مانده، خریداری ندارد و در حال خراب شدن است، ما موافق افزایش قیمت برنج نیستیم اما بدنبال قیمت عادلانه و واقعی آن هستیم، کشاورزان سود و دستمزد نمی‌خواهند آنان خواهان خرید برنج به قیمت عادلانه هستند.

اخبار سبز کشاورزی؛ علی اصغر باقرزاده ادامه داد: مشکل کشاورزان باید در سال تولید برطرف شود تا ناامید نشوند، متاسفانه در بسیاری از موارد از جمله برق دار نمودن چاه های کشاورزی، موضوع آب، جمع آوری آب های سطحی نسبت به نُرم کشور بسیار عقب هستیم، نرُم کشور ۴۷ درصد امادر استان مازندران ۱۷ درصد است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار اظهار داشت: متاسفانه ما در موضوعات زهکشی دهنه‌ها، قیمت کود، سم و حتی سوخت در مورد کشاورزان کوتاهی کرده و این محصولات را به آنان اختصاص نمی دهیم، کشاورزان سود و دستمزد نمی خواهند، اما آنچه که هزینه شده را به کشاورزان بدهید.

وی در مورد ورود مجدد واردات و ارزش افزوده یادآور شد: متاسفانه امروز در مورد ورود مجدد واردات صحبت شده و تصمیم گرفته می شود که واردات و ارزش افزوده کمتر شود، آقای رئیس جمهور آیا این قانون که از مرداد تا آبان ماه ممنوعیت وارداتی دارد، دوباره باید برگردد؟ از شما خواهش می کنم لااقل جبران مافات سال گذشته را انجام دهید تا برنجی که ماه آینده به بازار عرصه خواهد شد دچار مشکل نشود.

این نماینده مردم در ادامه با اشاره به آزاد سازی سواحل افزود : وَهن دولت در مورد آزاد سازی سواحل هیچ تدبیری صورت نگرفته است و در بحث امنیت، فرهنگ، نظافت، نجات غریق و در بحث اقتصاد فکری نشده است، از شاهکارهای صورت گرفته این است که بعد از ۴۵ سال مناطقی که آزاد بوده را به بهانه امنیتی می بندند، این چه ظلمی است که می‌شود؟ این مسئله وَهن دولت است که نه تنها این مناطق بازگشایی نشده بلکه مناطق بازگشایی شده نیز بسته می شود.

باقرزاده در پایان خطاب به وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: برادر من شما که اقتصاد را نابود کردید، دست از پزشکی بردارید، شما که تفاوت پروانه طبابت و پروانه مطب را نمی دانید، تصمیم نگیرید و اول در این موردمطالعه کنید، پروانه طبابت و مطب با هم متفاوتند، با این تصمیم مناطق محروم از پزشکان خالی خواهند شد و این اقدام شما بر ضد مناطق محروم است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای