خبر فوری
شناسه خبر: 41839

دولت در سال آینده پول گندمکاران را نمی‌دهد!

دولت توان پرداخت 300هزار میلیارد تومان (300 همت) مطالبات گندمکاران در سال زراعی جاری را نخواهد داشت.

دولت در سال آینده پول گندمکاران را نمی‌دهد!

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در سال زراعی گذشته خرید تضمینی گندم به مرز 11 میلیون تن رسید و دولت، همراستا با سازمان برنامه در نخستین اقدام خود (در زمان سرپرست وقت وزارت کشاورزی) از اعلام مصوبه به شورای عالی خرید تضمینی که قیمت هر کیلو گندم را 17 هزار تومان مشخص کرده بود ممانعت به عمل آورد.

تنبیه کردن عاملان افزایش تولید

کشاورزان گندمکار که بنا به علاقه‌ به کشور و وطن‌دوستی سعی داشتند گندم تولیدی را به دولت بفروشند (زیرا قیمت آزاد آن در کشور 20 هزار تومان و قیمت هر کیلو گندم لب مرز 30 هزار تومان بود)، به همین دلیل اهتمام نموده و در عین بدعهدی سازمان برنامه در پرداخت وجه خرید، به تحویل گندم ادامه دادند.

به گفته منابع موثق، سازمان برنامه در اقدامی تنبیهی معاونت زراعت را متهم کرد که این مجموعه بار مالی زیادی به دولت تحمیل کرده و پیش بینی دولت رقمی حدود 9 میلیون تن را بود و منابعی برای پرداخت الباقی افزایش تولید ندارد (در حالی سازمان برنامه آمادگی اختصاص ارز ترجیحی برای واردات گندم را دارد).

اینک با توجه به پیشرفت‌های مستمر سه ساله گندمکاران و افزایش مستمر تولید گندم به نظر می‌رسد دولت، سازمان برنامه و بانک مرکزی از هم‌اکنون باید به فکر تامین منابع مالی مطالبات آتی گندمکاران باشند، زیرا مجموعه افزایش تولید و افزایش قیمت در مجموع دولت را برای 100 درصد پرداخت و خرید تضمینی گندم متعهد می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای