آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45531

در جلسه بررسی مبارزه با آفت درختان نخل مطرح شد

بهبود کیفیت خرما در گروی مبارزه با آفت درختان نخل

جلسه بررسی مبارزه با آفت درختان نخل با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بخشداری فین برگزار شد.

بهبود کیفیت خرما در گروی مبارزه با آفت درختان نخل

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باغشهر فین با پیگیری دکتر احمد مرادی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و پیرو بازدید میدانی وزیر محترم جهاد کشاورزی از نخلستان فین و حضور خانم دکتر جلیلی مقدم معاون وزیر و رئیس محترم سازمان حفظ نباتات کشور و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و هیئت همراه جلسه ای با موضوع مبارزه با آفت درختان نخل در بخش و شهر فین در محل بخشداری فین برگزار گردید.

در ابتدای جلسه حاضرین و باغداران ضمن ارائه مسائل و مشکلات در خصوص وضعیت آفت درختان نخل موضوعاتی عنوان نموده و خواستار پیگیری و رفع آفت جهت بهبود کیفیت محصول خرما در بخش و شهر فین شدند.

تولید خرما در صدر محصولات کشاورزی

خانم دکتر جلیلی مقدم در ادامه با توجه به بازدید وزیر جهاد کشاورزی از نخیلات بخش و شهر فین و حسب دستور وزیر محترم در خصوص بررسی مبارزه با آفت درختان نخل گفت: از آنجایی که محصول خرما در صدر محصولات کشاورزی قرار دارد و از اهمیت بالای جهت صادرات برخوردار است و همچنین از لحاظ حجم در رتبه اول و کشور و بعد از محصول پسته در رتبه دوم از نظر درآمد ارزی در کشور محسوب می شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص مبارزه به موقع با آفات افزود: کشاورزان و باغداران با توجه به فصول سال نسبت به پاکسازی کامل نخیلات و باغ ها،ح ذف پاجوش ها،هرس به موقع درختان نخل و سم پاشی و کاشت اصولی و اصلاح نخیلات و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی توسط کارشناسان مورد توجه قرار دهند.

در پایان پس از بررسی مسائل و مشکلات و همچنین بازدید خانم دکتر جلیلی مقدم از نخیلات آفت زده مقرر گردید تیم کارشناسی پس از بررسی و ارزیابی نخیلات راهکارهای مناسب را خدمت کشاورزان و باغداران ارائه خواهند داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای