آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46121

با پوست موز کود ارزان و ارگانیک تهیه کنید

راز پوست موز برای گیاه نیلوفر صلح

دیوید دنیر، کارشناس حوزه گل که پیش از این نیز مدال‌های طلای چلسی و عناوین بهترین نمایش را در نمایشگاه مشهور گل چلسی کسب کرده است، در برنامه تلویزیونی «دنیای باغبانان»، نکاتی را درباره شیوه نگهداری از نیلوفرهای صلح با مخاطبان به اشتراک گذاشت.

راز پوست موز برای گیاه نیلوفر صلح

اخبار سبز کشاورزی؛ دنیر در این برنامه گفت: بسیاری از مردم ممکن است از این موضوع آگاه نباشند، اما نیلوفرهای صلح برای کمک به رشد خود به پتاسیم نیاز دارند؛ بنابراین استفاده از «پوست موز» یک راه منحصربه‌فرد برای کمک به این گیاه است.

تهیه کود غنی از پتاسیم برای نیلوفرهای صلح

دنیر با بیان اینکه در استفاده از پوست موز برای تقویت رشد زنبق در خاک یک روش واقعی وجود دارد، توضیح داد: برای تهیه کود غنی از پتاسیم، مقداری پوست موز را در یک شیشه آب بریزید و بگذارید حداقل یک یا دو روز بماند، این مدت هر چه بیشتر باشد بهتر است. در مقدار پوست موزی که استفاده می‌کنید نیز سخاوتمند باشنید؛ زیرا هرچه بیشتر پوست موز به آب اضافه کنید، آب از پتاسیم غنی‌تر خواهد شد.

دنیر توصیه کرد: هنگامی که فرآیند خیساندن کامل شد، آب را در یک ظرف خالی کنید و پوست موز را دور بریزید. سپس، آب پوست موز را با مقداری آب تازه رقیق کنید و از این مایع برای آبیاری گل نیلوفر صلح خود استفاده کنید.

راز-پوست-موز-برای-گیاه-نیلوفر-صلح 2

دو بار آبیاری در هفته با آب به دست آمده از پوست موز

وی قول داد که اگر دو بار در هفته از آب موز برای آبیاری گیاه استفاده شود، به غنی نگه‌داشتن مواد مغذی موجود در خاک و افزایش رشد گیاه کمک بسیاری می‌شود.

اهمیت پیروی از روش صحیح

همچنین او بر اهمیت پیروی کردن از روندی که در بالا توضیح داده شد، تأکید و هشدار داد: انداختن مقداری پوست موز در خاک، بدون توجه به روند گفته شده، می‌تواند آفات و حشرات را به سمت گیاه جذب کند که ممکن است در نهایت این حشرات گیاه را بخورند و باعث مرگ آن شوند.

وی ادامه داد: هنگام پیروی از روش صحیح، مهم است که به نگهداری طبیعی گیاه نیز ادامه دهید، مانند آبیاری یک‌بار در هفته، قرار دادن گیاه خانگی در زیر نور غیرمستقیم خورشید و از بین بردن هرگونه برگ خشک شده.

انجمن سلطنتی باغبانی (RHS) توضیح داد: Deadheading  اصطلاحی است که برای از بین بردن گل‌های پژمرده یا مرده از گیاهان استفاده می‌شود.

دنیر همچنین توصیه کرد که نگهداری عمومی گیاه نیلوفر صلح و انجام آبیاری با آب موز هر دو هفته آن را سالم نگه دارد.

وی افزود: نیلوفرهای صلح به‌طور معمول سه تا پنج سال عمر می‌کنند، اما با نگهداری صحیح می‌توانند چندین دهه زندگی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای