آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46195

ذرت زرد بهتر است یا ذرت سفید؟!

تابستان از راه می‌رسد و من عاشق دیدن توده‌های بزرگ ذرت در خواربار فروشی‌ها و در کنار مزارع ذرت هستم، اعتراف می‌کنم که هرگز نمی‌دانم ذرت زرد بهتر است یا سفید.

ذرت زرد بهتر است یا ذرت سفید؟!

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ شنیده‌ام که ذرت زرد لطیف‌تر است، اما آیا واقعا این‌طور است؟

مارک مولر، کشاورز نسل چهارم که عضو هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان ذرت آیووا است، در این باره می‌گوید: «تفاوت زیادی بین ذرت زرد و سفید وجود ندارد. ذرت با 12.9 میلیون هکتار در هر سال محصول پیشرو در آیووا است.

Simply-Recipes-Yellow-Vs-White-Corn-LEAD-01-3-d4257b5c263a43579a2fa50c9ed903e3

چرا ذرت زرد محبوب‌ترین است؟

مولر توضیح می‌دهد که رنگ‌های ذرت شیرینی که امروزه می‌بینیم به حدود دو دهه قبل برمی‌گردد. او می‌گوید: «در اوایل، 150 سال پیش، هنوز می‌توانستید ذرت را به هر رنگی تهیه کنید. اما در اواخر دهه 1800، گونه خاصی از ذرت وجود داشت که عملکرد بسیار خوبی داشت. به آن فرورفتگی زرد پنسیلوانیا می‌گفتند».

مولر می‌گوید: از آنجایی که این نوع ذرت رشد کرد و بسیار محبوب شد، مردم تصور می‌کردند که ذرت زرد باید بهترین باشد.

تفاوت ذرت زرد و ذرت سفید

تنها تفاوت واقعی بین ذرت شیرین زرد و سفید رنگدانه موجود در دانه است. مولر توضیح می‌دهد که هرگونه تغییر در طعم به تنوع ذرت مربوط می‌شود، نه رنگ و اکثریت قریب به اتفاق ذرتی که در ایالات متحده کشت می‌شود، ذرت مزرعه است که برای بسیاری از اقلام غذایی (در نظر بگیرید چیپس تورتیلا و غلات) و همچنین خوراک دام استفاده می‌شود. ذرت شیرین برای خوردن مردم کاشته می‌شود.

مولر می‌گوید: ذرت شیرین به دلیل داشتن قند بیشتر پرورش داده می‌شود و به رنگ زرد یا سفید است. "اما محتوای شکر به رنگ مرتبط نیست."

تازگی، کلید طعم عالی ذرت

مولر با اشاره به اینکه رنگ واقعاً مهم نیست؛ تازگی، کلید طعم عالی ذرت است، می‌گوید: «اگر ذرت در بازار کشاورزان باشند، نسبتاً تازه است و حداکثر یک روز از عمر آن نمی‌گذرد» او معتقد است حتی در فروشگاه مواد غذایی، ذرت احتمالاً چند روز مانده به برداشت است.

نصیحت یک کشاورز برای تازه نگه‌داشتن ذرت

در فروشگاه، اغلب افرادی را می‌بینید که دور سطل‌های ذرت ایستاده‌اند و برگ‌های ذرت و رشته ها را داخل سطل زباله می‌اندازند. من هرگز مطمئن نبودم که آیا آنها این کار را برای بررسی کیفیت هسته انجام می‌دهند یا فقط برای جلوگیری از آشفتگی در خانه.

مولر که به یاد می‌آورد که در کودکی پوست ذرت را درست در کنار حیاط گاو خانواده می‌ریختند تا بتوانند آنها را به گاوها بدهند و می‌گوید: «اگر ذرت را داخل برگ‌ها نگهدارید و قبل از خوردن آن را پوست بگیرید، بهتر است.»

وی پیشنهاد می‌کند: روزی که می‌خواهید ذرت را بخورید پوسته آن را کنار بگذارید. اگر قرار است مدت نگهداری کمی طولانی‌تر شود، توصیه می‌کند ذرت را در یخچال بگذارید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای