خبر فوری
شناسه خبر: 46322

پرورش بادام زمینی در هرجا، با کیفیت مناطق استوایی

بادام زمینی به طور کلی در اقلیم های جنوبی کشت می شود و بیشتر آنها از چین، هند، نیجریه و جنوب ایالات متحده آمده اند.

پرورش بادام زمینی در هرجا، با کیفیت مناطق استوایی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ اگر تصمیم به کاشت بادام زمینی دارید و در یکی از مناطق شمالی‌تر زندگی می‌کنید، کاشت مستقیم امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید گیاهان شروع کننده را خریداری کنید یا بذرها را زودتر در داخل خانه (یا در گلخانه، اگر دارید) شروع کنید. سپس دو تا سه هفته پس از رفع خطر یخبندان آنها را در فضای باز پیوند دهید.

محاسبه روزها

با در نظر گرفتن آن تاریخ، اولین تاریخ یخبندان پاییزی خود را تحقیق کنید و محاسبه کنید که آیا روزهای کافی بین آنها وجود دارد تا گونه بادام زمینی انتخابی شما بالغ شود: والنسیا 90 تا 110 روز طول می کشد. اسپانیایی، 90-120; انواع ویرجینیا و رانر، 130-150. اگر نه، تعداد روزهای اضافی را محاسبه کنید (اما نه کمتر از 14) که برای رشد در داخل خانه و شروع بذرها بر اساس آن نیاز دارند. روزهای بیشتری را کم نکنید زیرا شروع زودهنگام بذرها می تواند باعث ایجاد گیاهان ساق دار و تحت استرس شود.

خرید بذر از یک مرکز تخصصی

من خرید بذر را از یک مرکز تخصصی باغ یا کاتالوگ بذر توصیه می کنم. بله، از نظر تئوری می‌توانید بادام‌زمینی‌های خام، بدون نمک و بدون پوست را از خواربار فروشی باز کنید و آنها را بکارید - و اگر این کار را انجام دادید، مواظب باشید پوسته‌ی دانه‌های قرمز را بردارید - اما راهی برای دانستن آن نخواهید داشت. کدام رقم را می کارید یا چه مدت در پوسته خود نشسته اند و در چه شرایطی.

در مناطق 8-11، بذرها را مستقیماً در فضای باز و در آفتاب کامل بکارید (شیب رو به جنوب ایده آل است) بین اواسط آوریل و اواسط ژوئن. خاک را شل کنید و به عمق 2 اینچ و 10 اینچ از یکدیگر در ردیف هایی با فاصله 20 اینچ بکارید. خاک را مرطوب نگه دارید تا زمانی که جوانه بزنند، سپس 1 تا 1 ½ اینچ آب در هفته، از جمله بارندگی، تامین کنید.

گیاهان استارتر

در مناطق 6 و 7، بذرها را در داخل خانه به عمق حدود 1 اینچ در گلدان های زیست تخریب پذیر جداگانه بکارید و آنها را در زیر نورهای رشد یا کنار آفتابی ترین پنجره خود قرار دهید. هفته ای یکبار آبیاری کنید و دو تا سه هفته بعد از اینکه دمای خاک به حداقل 60 درجه رسید و خطر یخبندان از بین رفت کل گلدان را در فضای باز بکارید. گیاهان استارتر، در صورت استفاده، باید همزمان راه اندازی شوند.

خاک تپه در اطراف ته گیاهان، مانند سیب زمینی، از زمانی که قد آنها یک فوت است، با قرار دادن 2 اینچ کاه یا بریده های علف خشک در اطراف آنها برای تشویق "میخ زدن" یا تولید بذر زیرزمینی. آن دانه ها بادام زمینی هستند، بنابراین برای برداشت باید آنها را حفر کرد.

اجتناب از کودهای نیتروژن

از آنجایی که بادام زمینی در واقع آجیل نیست، بلکه حبوبات است، مانند لوبیا و نخود، نیتروژن هوا را جذب کرده و به خاک اضافه می کند، بنابراین از مصرف کودهای نیتروژن در اطراف گیاهان خودداری کنید.

گلهای زرد خود گرده افشانی تقریباً 40 روز پس از کاشت ظاهر می شوند. ریزش گلبرگ نشانه آن است که تشکیل بادام زمینی یا میخکوبی در زیر زمین آغاز شده است.

برداشت محصول

بسته به تنوع و شرایط رشد شما، حدود چهار تا پنج ماه پس از کاشت بذرها، برگ ها زرد می شوند و این نشان دهنده زمان برداشت است.

گیاهان را حفر کنید - ریشه و همه - خاک اضافی را تکان دهید و به مدت دو تا سه روز در مکانی خشک با گردش هوا خوب قرار دهید تا شاخ و برگ باقی مانده کاملاً خشک شود. غلاف بادام زمینی را از ریشه جدا کنید، سپس برشته کنید، یا بادام زمینی بدون پوست را در ظروف دربسته نگهداری کنید. آنها حدود یک سال نگه می دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای