آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46358

تولید گوجه فرنگی بزرگتر و پربارتر با پوست موز

گوجه فرنگی ها گیاهان کم نگهداری هستند اما اغلب نیاز به تقویت مواد مغذی دارند و باغبانان می توانند میوه های قرمز آبدار زیادی را با یک ماده غذایی که اغلب دور ریخته می شود، پرورش دهند.

تولید گوجه فرنگی بزرگتر و پربارتر با پوست موز

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ گوجه فرنگی برای تولید میوه در مقایسه با سایر محصولات باید مواد مغذی بیشتری دریافت کند، اما شما می توانید به راحتی در تابستان امسال با یک ضایعات آشپزخانه به گیاه گوجه فرنگی خود رونق دهید.

زمانی که گوجه فرنگی با یک ضایعات آشپزخانه ارزان قیمت تغذیه شود، میوه های بزرگتر و پربارتر تولید می کند

گوجه فرنگی ها گیاهان کم نگهداری هستند اما اغلب نیاز به تقویت مواد مغذی دارند و باغبان می توانند میوه های قرمز آبدار زیادی را با یک ماده غذایی که اغلب دور ریخته می شود، پرورش دهند.

تغذیه با پوست موز در فصل رشد گوجه فرنگی

گوجه فرنگی برای تولید میوه در مقایسه با سایر محصولات باید مواد مغذی بیشتری دریافت کند، اما شما می توانید به راحتی در تابستان امسال با یک ضایعات آشپزخانه به گیاه گوجه فرنگی خود رونق دهید.

پوست موز سرشار از پتاسیم است، یک ماده مغذی مهم که نقش مهمی در تولید میوه ایفا می کند و می تواند منجر به عملکرد بیشتر محصول شود.

پوست موز به یک کود محبوب باغ تبدیل شده است، زیرا به راحتی در دسترس است و یکی از بالاترین منابع طبیعی پتاسیم است.

پتاسیم ضروری است زیرا به فتوسنتز کمک می کند، به حرکت آب و مواد مغذی بین سلول ها کمک می کند، به گلدهی کمک می کند و ساقه را تقویت می کند.

پوست موز همچنین حاوی مواد مغذی مهم دیگری مانند کلسیم، منگنز، سدیم، منیزیم و گوگرد است.

کلسیم به جلوگیری از پوسیدگی انتهای شکوفه ها کمک می کند، یک بیماری رایج در گوجه فرنگی که می تواند باعث رشد ضعیف آن شود، در حالی که منیزیم به بهبود سلامت کلی گیاه کمک می کند.

نحوه تغذیه گیاهان گوجه فرنگی با پوست موز

به سادگی چندین پوست موز را جمع آوری کرده و در ظرفی در آشپزخانه خود نگهداری کنید و پس از اینکه به اندازه کافی به دست آمد، آن ها را تکه تکه کنید.

یک سوراخ چند سانتی متری از بوته گوجه فرنگی حفر کنید، پوست موز را اضافه کنید و سپس سوراخ را پر کنید.

برای گیاهان جوان گوجه فرنگی فقط یک پوست موز در هر بوته تغذیه کنید، اما برای گیاهان گوجه فرنگی ثابت می توانید دو تا سه پوست موز در هر بوته به آنها بدهید.

در طول فصل رشد گیاه گوجه فرنگی هر چهار تا شش هفته یکبار پوست موز را دفن کنید، اما می توانید بسته به کیفیت خاک و نحوه واکنش گیاه به کود جدید، فرکانس آن را نیز تنظیم کنید.

طرز تهیه چای پوست موز برای گوجه فرنگی

شما همچنین می توانید یک چای پوست موز بسیار موثر برای آبیاری گوجه فرنگی درست کنید، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید پوست موز و یک شیشه درب دار است.

چند پوست موز را به یک شیشه اضافه کنید و سپس شیشه را با آب پر کنید، سپس در شیشه را ببندید و بگذارید حدود یک هفته بماند.

مایع را در اطراف پایه یک بوته گوجه فرنگی بریزید و در تابستان میوه گوجه فرنگی بزرگتر و فراوان تری خواهید داشت.

از آب دم کرده پوست موز هر دو تا چهار هفته یکبار استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که خاک بین دو آبیاری خشک شده است تا از غرقاب شدن گیاهان گوجه فرنگی جلوگیری شود.

همچنین می‌توانید دسته‌های بزرگ‌تری از چای پوست موز را در یک ظرف بزرگ در مدت زمان طولانی‌تری درست کنید، اما مطمئن شوید که از چیزی پوشیده شده برای جلوگیری از بوی پوسیدگی و جذب حیوانات استفاده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای