خبر فوری
شناسه خبر: 46359

وضعیت بحرانی محصولات ذرت ایرلند

بسیاری از کشاورزان در سراسر کشور نشان می‌دهند که محصولات ذرت در سال جاری به‌ویژه کند بوده است. نمونه‌ای از این واقعیت این است که نهال‌های جوان به سختی می‌توانند از لایه‌های پلاستیکی عبور کنند و حتی محصولاتی که ظاهر شده‌اند رنگ زرد کم‌رنگی دارند.

وضعیت بحرانی محصولات ذرت ایرلند

اخبار سبز کشاورزی؛ تصور می‌شود که این نتیجه مستقیم دمای پایین است که از ویژگی‌های هوای ایرلند در هفته‌های اخیر بوده است. شرایط سرد نامناسب به دنبال تاریخ کاشت بسیار دیرهنگام برای بسیاری از محصولات ذرت علوفه ای در سال 2024 بود.

آیا محصولات ذرت امسال فرصت رسیدن به بلوغ کامل را خواهند داشت؟

محتوای نشاسته سیلوی ذرت مستقیماً با تعداد بلال بالغ تولید شده در هر بوته تعیین می شود.

موضوع دیگری که مطرح می شود، تاریخ برداشت است که تولیدکنندگان ذرت اکنون می توانند آن را هدف قرار دهند. شروع ضعیف رشد محصول ممکن است تاریخ برداشت را به اواخر پاییز بازگرداند.

این امکان مشخص شرایط زمین ضعیف تر و تاریخ کاشت نامطمئن را برای کشاورزان خاک ورزی که مایلند غلات زمستانه بعدی را وارد زمین کنند، به همراه دارد.

افزایش دما در ایرلند

واحدهای حرارتی نیروی محرکه برای تمام محصولات ذرت هستند. بنابراین، چشم انداز افزایش قابل توجه دما در سراسر ایرلند در روزهای آینده خبر خوشایند برای تولیدکنندگان خواهد بود.

تخمین زده شده است که سطح زیر کشت ذرت ایرلند تقریباً دو برابر شده است. ذرت هم در بخش خاکورزی و هم در بخش دامداری ایرلند چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

حداکثر 5000 گرم دوغاب را می توان در هر هکتار در زمین های اختصاص داده شده برای تولید ذرت استفاده کرد. در صورت نیاز می توان نیتروژن شیمیایی را مطابق با تمام مقررات مربوط به نیترات اضافه کرد.

با این حال، زمانی که یک محصول کاشته شد، در بیشتر موارد، دروازه بسته شده و تا زمان برداشت برنمی‌گردد.

محصولات ذرت کشت شده در برخی مناطق ساحلی در معرض عفونت Eye Spot هستند. این به راحتی با قارچ کش مربوطه کنترل می شود، زمانی که محصولات به ارتفاع زانو رسیدند.

کمبود مس و منگنز می تواند یک مشکل در محصولات ذرت در حال رشد در برخی مکان ها باشد. با این حال، محصولات مبتنی بر شاخ و برگ مورد نیاز برای اصلاح این وضعیت نسبتا ارزان هستند.

زمستان گذشته شاهد بودیم که بسیاری از دامداران، تقریباً با کمبود سیلوی مواجه شدند. ذرت علوفه ای توسط تعداد فزاینده ای از کشاورزان به عنوان یک راه بسیار متنوع و موثر برای دوباره پر کردن این ذخایر در نظر گرفته می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای