خبر فوری
شناسه خبر: 46781

نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

کشاورزی خرده مالکی توجیه اقتصادی ندارد

نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران: تا زمانیکه کشاورزی به‌صورت خرده مالکی انجام می‌شود نمی‌توانیم از مکانیزیسیون بهره برد و حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی میسر نخواهد بود.

کشاورزی خرده مالکی توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ فریدون فدایی با اشاره به اینکه خرده مالکی توجیه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: اگر مکانیزاسیون یا آبیاری تحت فشار یا هر اقدام دیگر برای توسعه کشاورزی انجام شود باید قطعات زمین ها بزرگ باشد و در خرده مالکی کشاورزی انجام این اقدامات توجیه اقتصادی ندارد.

نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران استان گلستان با بیان اینکه دنیا به سمت حل معضل خرده مالکی رفته، ادامه داد: زمانی در فرانسه میزان مالکیت هشت هکتار بود اما اکنون به ۸۰ هکتار رسیده همانطور که برای فوتبال و والیبال مربی از کشورهای دیگر می آوریم برای بهره مندی از دانش کشورهای موفق می توانیم از افراد متخصص در حوزه پیشرفت و توسعه کشاورزی بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه مشکل ارث را باید علما حل کنند، خاطرنشان کرد: کشاورزی خرده مالکی انگیزه ای برای پیشرفت ندارد و طرح یک پارچه سازی اراضی می تواند به این معضل خاتمه دهد که قانون آن نیز وجود دارد اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است‌.

فدایی تاکید کرد: با یک پارچه سازی اراضی راندمان تولید افزایش خواهد یافت و کشاورزی توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یک پارچه سازی اراضی مانع هدر رفت منابع خواهد شد، تاکید کرد: مرز بندی هایی که در زمین های کشاورزی وجود دارد به دلیل وجود انواع علف هرز کانون بیماری و آفت است و حذف آنها علاوه بر اضافه شدن به مساحت زمین ها باعث کاهش آفت نیز خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای