خبر فوری
شناسه خبر: 47258

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

درباره حقوق کارکنان وزارت جهادکشاورزی باید چاره‌اندیشی شود

رییس کمیسیون کشاورزی در مراسم تکریم وزیر سابق و معارفه وزیر جدید جهادکشاورزی گفت: درباره حقوق کارکنان وزارت جهادکشاورزی باید چاره‌اندیشی جدی شود

درباره حقوق کارکنان وزارت جهادکشاورزی باید چاره‌اندیشی شود

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی،  محمدجواد عسکری گفت: اگر امنیت غذایی می‌خواهد تعیین تکلیف شود باید مسایل حقوقی پرسنلی و کمبود امکانات و تجهیزات آنان برطرف شود.

وی همچنین بر اجرای قوانین در بخش کشاورزی تاکید و اظهار کرد: کشاورزی یک روند پیوسته برای تولید کمی و کیفی است و تصمیمات خلق‌الساعه به تولیدکنندگان آسیب می‌زند. کمیسیون کشاورزی مجلس در حوزه قانونگذاری برای پیشبرد برنامه‌ها در این بخش آماده همراهی است.

خرید تضمینی گندم از ۱۱ میلیون و 700 هزار تن عبور کرده

وی با بیان این که خرید تضمینی گندم از ۱۱ میلیون و 700 هزار تن عبور کرده و آرد مورد نیاز در حوزه نان و صنایع تبدیلی و تکمیلی تامین شده است، گفت: طبق قانون، پول گندمکاران در خرید تضمینی باید ظرف 48 ساعت پرداخت شود و در این راستا دولت و مجلس باید تلاش کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، از دولت پزشکیان خواست با توجه به امنیت غذایی در کشور، اولویت خود را بر کشاورزی بگذارند.

وی ادامه داد: امنیت غذایی یکی از مباحث جدی کشورها و حکومت‌ها است و هر کشور و حکومتی در مسیر امنیت غذایی حرکت نکند، آسیب می‌بیند.

بخش کشاورزی 3 برابر صنعت بازدهی دارد

عسکری اذعان داشت: بخش کشاورزی 3 برابر صنعت بازدهی دارد و 30 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و از این رو باید مورد حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: دولت برای پیشبرد برنامه‌های بخش کشاورزی هر جا که لازم دانست لایحه بیاورد و مجلس برای رفع مشکلات از آن حمایت می‌کند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی را ضروری خواند و تصریح کرد: نهاده‌های کشاورزی باید به راحتی در اختیار کشاورزان قرار گیرد و در راستای شعار امسال با عنوان جهش تولید و مشارکت مردم، فضا جلو برود.

وی در همین حال بر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و اجرای آبخیزداری برای مقابله با بحران آب تاکید ورزید.

مسایل حقوقی پرسنلی و کمبود امکانات و تجهیزات آنان برطرف شود

عسکری با اشاره به  وضعیت حقوقی و رفاهی کارکنان وزارت جهادکشاورزی گفت: اگر امنیت غذایی می‌خواهد تعیین تکلیف شود باید مسایل حقوقی پرسنلی و کمبود امکانات و تجهیزات آنان برطرف شود.

وی  تاکید کرد: درباره حقوق کارکنان وزارت جهادکشاورزی باید چاره‌اندیشی جدی شود و مجلس نیز آمادگی دارد به دولت در این راستا کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای