خبر فوری
شناسه خبر: 47325

پشت پرده تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران اعلام شد

پزشکیان: مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود

دکتر پزشکیان: پولی که برای گندمکاران در قانون پیش بینی شده بود، ۱۲۰ همت بود که در صندوق هم این مبلغ وجود نداشت

پزشکیان: مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود

اخبار سبز کشاورزی؛ در حالی‌که مسئولان همواره زارعین را به کاشت بیشتر گندم تشویق می‌کردند و رقم خرید گندم به مرز ۱۲ میلیون تن نزدیک شد، متاسفانه سازمان وقت برنامه بودجه در خیانت آشکار به خودکفایی منابعی برای تامین مطالبات سال گذشته و امسال گندمکاران تدارک ندیده بود.

دکتر پزشکیان در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه مشکلات گندم کاران در حال حل شدن است، گفت: «پولی که برای گندمکاران در قانون پیش بینی شده بود، ۱۲۰ همت بود که در صندوق هم این مبلغ وجود نداشت. گندم کشت شده بالای این مبلغ بود، ولی تمهیداتی دیده شد تا مشکلات را حل کنیم و ان شاءالله حل خواهیم کرد».

ظاهرا قرار شده با اذن رهبری مطالبات از محل صندوق توسعه ملی تامین شود، البته هنوز خبری نشده است اما صبح امروز نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت که براساس پیگیری‌های انجام شده از امروز و به تدریج مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

تدریج مطالبات گندم کاران عزیز پرداخت می‌شود

محمدمهدی شهریاری، نماینده بجنورد، در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«بعد از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر انجام شده دقایقی پیش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور در تماس تلفنی اعلام کرد از امروز و به تدریج مطالبات گندم کاران عزیز پرداخت می‌شود.»

بنابراین گزارش براساس قانون خرید تضمینی گندم مطالبات، گندمکاران باید ظرف 48 ساعت پرداخت شود اما بخشی از مطالبات آنها باقی مانده است.

 بر اساس اعلام روابط عمومی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، در پی پیشنهاد پزشکیان رئیس جمهور کشورمان مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی به میزان 20 درصد در سال جاری، رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد موافقت فرمودند.

بر این اساس مبلغ 350 همت به صورت قرض از صندوق توسعه ملی به بودجه عمرانی دولت اضافه شد. با این اصلاح، مشکل پرداخت دیون گندمکاران و مسائل کامیونداران و تهیه برخی اقلام دیگر حل شد.

دیدگاه تان را بنویسید

  • مهرشاد پاسخ به نظر

    چه وقت؟
    هر وقت که شد؟

چندرسانه‌ای