خبر فوری
شناسه خبر: 47824

انفجار ارگانیک: چگونه دو کلاهبردار 50 میلیون دلار در کود جعلی پختند و کشاورزی را تکان دادند

دو مرد کلاهبردار 50 میلیون دلار کود ارگانیک تقلبی را به کشاورزان فروختند، در دزدی خیره کننده ای که به تمام لایه های صنعت کشاورزی رسید.

انفجار ارگانیک: چگونه دو کلاهبردار 50 میلیون دلار در کود جعلی پختند و کشاورزی را تکان دادند

اخبار سبز کشاورزی؛ دو کلاهبردار یک رودخانه 50 میلیون دلاری کود تقلبی به کشاورزان فروختند. روده‌های ماهی و پرهای مرغ، آب‌گیری شده با نیتروژن مصنوعی، به استروئیدهای مغذی خدایان تبدیل شدند. و سال به سال، میلیون‌ها پوند میوه، آجیل و سبزیجات ارگانیک که توسط مؤمنان از قفسه‌های سوپرمارکت‌ها خریداری می‌شد، چندان ارگانیک نبودند.

پیتر تاونزلی و کنت نلسون با ریختن میکی‌های نیتروژنی در خمره‌های کود آلی و فروش قلاب با چشمک، هوس‌های دوقلو را در سبد نان کالیفرنیا مهندسی کردند. مخازن مخفی زیر تخته‌ها، اسناد تقلبی، واگن‌های ریلی مرموز و لجن جادویی تقریباً بخشی از صنعت کشاورزی ارگانیک را در کلاهبرداری حیرت‌آوری که تقریباً یک دهه به طول انجامید، دفن کردند.

پیتر و کن

پس از عبور از جهنم اقتصادی دهه 1980، موجی از کشاورزان صف کشیدند تا اسب ها را از تولید معمولی به تولید ارگانیک تغییر دهند. کشاورزی ارگانیک در یک وضعیت نوسان، غرب وحشی فرصت بود و در نتیجه برای یک باطل آماده بود.

در سال 1990، USDA برنامه ملی ارگانیک (NOP) را تأسیس کرد تا اطمینان حاصل کند که محصولات، مک کوی ارگانیک واقعی هستند. از جمله قوانین NOP، مقررات کودهایی بود که مواد مصنوعی را ممنوع می کرد. مقررات مربوط به کودها وثیقه هر ایالت بود، و خلاءها فراوان بود، یعنی اصطلاحات مجرمانه، عمدی، تصادفی و اتفاقی همپوشانی داشتند.

تولیدکنندگان ارگانیک به دنبال مواد مغذی مقرون به صرفه بودند. آنها به ماهیچه های نیتروژنی حاوی کود نیاز داشتند که می تواند از طریق آبیاری قطره ای بدون مشکلات گرفتگی مربوط به دوغاب های آلی معمولی لاشه ماهی یا آرد خون اعمال شود.

در این شکاف، یک جفت از جانبازان متضاد والتر وایت قدم گذاشتند. پیتر تاونزلی، یک میکروبیولوژیست آرام کانادایی از بریتیش کلمبیا - فاضل و صادق. و کنت نلسون، پسری چکمه پوش از بیکرزفیلد - گستاخ و خودستایی. پیتر مودب و کن رنگارنگ مبتدیان تبهکار نبودند: آنها مهارت های آشپزی کود خود را در دهه 1990 تقویت کردند.

هر دو در حال اسپک کردن محصولاتشان دستگیر شدند. برایان بیکر می گوید: 1997 برای نلسون و 1999 برای تاونزلی. هر دو ادعا کردند که این فقط یک اشتباه بوده است و درخواست فرصت دیگری کردند. وقتی یکی به آنها دادیم، تقلب را بهتر یاد گرفتند و جهنم ما را سوزاندند.»

رودخانه ای در مصر

بیکر ساده صحبت می گوید که بوی پوسیدگی از همان ابتدا وجود داشت.

تاریخچه کشاورزی بیکر که به عنوان اولین فردی در ایالات متحده که به طور تمام وقت در زمینه صدور گواهینامه ارگانیک کار می کند بسیار محترم است. از سال 1997 تا 2009، او ورودی‌ها را در مؤسسه بررسی مواد آلی (OMRI)، سازمان برجسته‌ای که وظیفه تأیید ورودی‌های آلی را بر عهده دارد، ارزیابی کرد.

بیکر جایگاهی نزدیک به شیطنت‌های تاونزلی و نلسون داشت. «در آن زمان شخصیت‌های رنگارنگ زیادی در کشاورزی ارگانیک وجود داشت، اما این دو نفر کلاهبرداری‌های جدیدی را انجام دادند. آنها دروغگو بودند. ما می دانستیم که آنها دروغ می گویند. آنها می‌دانستند که ما می‌دانستیم که دروغ می‌گویند.» بیکر آه می‌کشد. اما آیا می‌توانیم پرونده‌ای بسازیم که در دادگاه باقی بماند؟ پاسخ به این سوال در طول سالیان متمادی کار زیادی را به خود اختصاص داد.

تولیدکنندگان کود به دنبال فهرست OMRI بودند. در ازای مهر محترم OMRI بر روی برچسب، تولیدکنندگان ملزم به افشای مواد تشکیل دهنده و فرآیندهای تولید بودند. تاونزلی و نلسون سیستم را ربودند.

«آنها در پنهان کردن ردپای خود باهوش بودند و برای مدت طولانی در این کار بودند. بیکر می افزاید که این چیزی است که باعث می شود یک زننده خوب باشد. در واقع، آن‌ها آنقدر خوب بودند که بعد از اینکه همه چیز خراب شد، افرادی در میدان بودند که هنوز این موضوع را انکار می‌کردند و نمی‌پذیرفتند که کلاه‌برداری شده‌اند.»

طرح

در سال 2000، که دفتر مرکزی آن در دره سالیناس، در میان مولدترین مناطق کشاورزی روی کره زمین قرار داشت، تاونزلی دانش‌آموز، شرکت خود، کود مایع کالیفرنیا (CLF) را در رکود مالی هدایت می‌کرد.

تاونزلی که با فرصت استفاده از خلیج مونتری به دره سالیناس کشیده شده بود، صیدهای جانبی ماهی را در مخازن عظیم تخمیر کرد و پوره را به دوغابی برای کود دهی تبدیل کرد، که اساسا جام مقدس تحویل محصول بود. با این حال، تاونزلی از گرفتگی های قطره چکان، خار پایدار کود آلی مایع، آزاردهنده بود. بیشتر نیتروژن موجود در ماهی و اشکال ارگانیک نامحلول است، یعنی ذرات لوله ها را مسدود می کنند.

در سال 1998، تاونزلی تاییدیه OMRI را برای محصولی که بعداً به محصول شاخص او تبدیل شد - Biolizer XN - به دست آورد. او به OMRI گفت که از ماهی، محصولات جانبی ماهی، آرد پر و آب تشکیل شده است. با این حال، در سال 2000، در آستانه سقوط تجارت، تاونزلی ملایم محتویات Biolizer XN را با افزودن Protoferm، یک محصول ضایعات فرآوری سویا که حاوی کلرید آمونیاک است، یک ماده شیمیایی ممنوع شده توسط دستورالعمل‌های کود آلی، مخفیانه تغییر داد.

علیرغم فرمول غیرقانونی جدید Biolizer XN، مشتریان تاونزلی در طول سال در مورد محصولات آسیب دیده فریاد زدند: سطح کلرید آمونیاک در Biolizer XN بسیار بالا بود. او به دنبال یک ماده مصنوعی مخفی دیگر رفت و در کارخانه آرچر دنیلز میدلند (ADM) در ایلینوی، یک دانه سویا رینگر تهیه کرد - سولفات آمونیوم به عنوان باقیمانده تولید لیزین.

اریک هگن که از سال 2001 تا 2008 با مواد غذایی مخصوص در ADM کار می کرد، به بازرسان فدرال شهادت کتبی داد: «من با ماده ای آشنا شدم که محصول جانبی فرآیند تولید لیزین ADM بود. ADM از این محصول جانبی به عنوان سولفات آمونیوم یاد می کند و آن را برای استفاده به عنوان کود مایع برای روش های کشاورزی معمولی می فروشد. (ADM هیچ مجوزی برای ارسال سولفات آمونیوم به کالیفرنیا نداشت و بعداً توسط وزارت غذا و کشاورزی کالیفرنیا نقض شد.)

هگن ادامه داد: "در بازه زمانی 2001 تا 2006، ADM لیزین را در Decatur، Illinois تولید کرد." سولفات آمونیوم محصول جانبی این فرآیند تولید بود و به شکل مایع به فروش می‌رسید که دارای سطح نیتروژن بین 5 تا 6 درصد بود.

تاونزلی عاشق بود - یا حداقل در شهوت: او بیش از 14 تن سولفات آمونیوم خرید. کاستوف سویای ADM کلید کل تقلب شد: سولفات آمونیوم را در واگن‌های ریلی از ایلینویز به کالیفرنیا منتقل کنید، مایع قهوه‌ای را به مخازن تخمیر CLF پمپ کنید، برچسب‌هایی را چاپ کنید که ادعا می‌کنند Biolizer XN فقط حاوی ماهی و آرد پر است، مانند سگ دراز بکشید. به OMRI برای تایید، بازار را با کودهای معمولی ارزان که به عنوان ارگانیک پوشانده شده است پر کنید، تمام تولید کنندگان کود آلی قانونی را زیر پا بگذارید، و عزیزم، بفروشید.

سایر محصولات CLF در حاشیه قرار گرفتند: مشتریان چیزی کمتر از شگفتی های Biolizer XN غنی از نیتروژن و جریان آزاد نمی خواستند. همه در صنعت می‌دانستند که کود خام ماهی با حداقل 6 درصد نیتروژن هرگز نمی‌تواند به‌درستی از طریق سیستم‌های آبیاری قطره‌ای جریان یابد - اما Biolizer XN این کار را کرد.

با سرازیر شدن سود، تاونزلی کاملاً یواشکی پیت شد. در مصاحبه ای در آوریل 2009 FBI، دوم فرمانده CLF، جاکوب ایوانز، نقطه ای را توضیح داد که رئیسش، تاونزلی، مستقیماً به رگ تزریق کرد: «ایوانز بارها به یاد آورد که محصول ADM، سولفات آمونیوم، از دستگاه گوارش عبور نمی کرد. گاهی اوقات، CLF محصول ADM را مستقیماً از واگن‌های ریلی می‌گرفت و برای فروش بسته‌بندی می‌کرد.»

Arture Corona، مدیر کارخانه در کارخانه CLF ماهواره ای در Gonzales، بر فرآوری کود نظارت داشت. طبق یک مصاحبه FBI از کرونا در مارس 2009: «کرونا فقط یک مایع قهوه‌ای رنگ را وارد دستگاه گوارش می‌کند، اما هرگز ماهی و آرد پر اضافه نمی‌کند. کرونا نمی‌دانست در مایع قهوه‌ای چه چیزی وجود دارد و او فقط مایع قهوه‌ای را به عنوان «XN» می‌دانست که در Biolizer XN است. مایع قهوه‌ای وارد کامیون‌ها شد و مستقیماً وارد دستگاه گوارش شد.»

تاونزلی تقریباً یک سوم بازار کالیفرنیا را در اختیار داشت و رودخانه‌ای از کود مایع توزیع می‌کرد که سیستم‌های آبیاری قطره‌ای را یبوست نمی‌کرد. یک پانچ قوی نیتروژن بسته بندی شده است. و بوی عجیبی شبیه خاک می داد تا ماهی. Biolizer XN اسب مسابقه تاونزلی از کودهای آلی مایع بود - و جانور مانند جهنم می دوید.

همزاد

لوکر. سیمولئون ها چدار. بیکر خاطرنشان می کند: «انگیزه پیچیده نبود. "پول زیادی برای بدست آوردن وجود داشت."

قیمت سولفات آمونیوم یک بیستم قیمت باقیمانده ماهی آسیاب شده است. تاونزلی میلیون‌ها گالن Biolizer XN را به برخی از بزرگترین شرکت‌های ارگانیک در کشور از جمله Earthbound و Driscoll فروخت.

بزرگترین خریدار او Tanimura & Antle بود که بخشی از آن متعلق به مدیر مزرعه ران یوکوتا بود و در آریزونا و کالیفرنیا فعالیت داشت. طبق یک شکایت فدرال، «تانیمورا بزرگترین مشتری CLF برای XN بود که بیش از 1.1 میلیون دلار را در طول دوره ای که حاوی مواد ممنوعه بود برای XN خرج کرد. یوکوتا اظهار داشت که CLF، از جمله فروشنده جیکوب ایوانز، اسنادی از جمله بروشور به او ارائه کرده است که به وضوح بیان می کرد که Biolizer XN یک کود مایع ارگانیک تایید شده توسط OMRI است... برای یوکوتا، مهمترین ویژگی بروشور OMRI بود.”

همه در صنعت می‌دانستند که کود خام ماهی با حداقل 6 درصد نیتروژن هرگز نمی‌تواند به‌درستی از طریق سیستم‌های آبیاری قطره‌ای جریان یابد - اما Biolizer XN این کار را کرد. (عکس از لنس چونگ، USDA)

بیکر چندین بار از تاسیسات تولید CLF بازدید کرد.

بیکر خاطرنشان می‌کند: «واگن‌های راه‌آهن آمونیاک وارد CLF شدند و با شیلنگ‌ها در مخازن تخمیر سیفون شدند، اما تاونزلی ادعا کرد که مخازن برای محصولات دیگر است. او امکانات بزرگی داشت و در همان مرکز محصولات معمولی و ارگانیک می ساخت که غیرقانونی نبود.»

CLF یک صورت فلکی از کودهای پیشنهادی داشت. تاونزلی می‌توانست بگوید، من محصولات دیگری می‌سازم و همه آنها در فهرست OMRI نیستند. بله، من خودروهای تانکری دارم که با مواد مصنوعی مختلف در اینجا حرکت می‌کنند، اما در Biolizer استفاده نمی‌شوند.»

آزمایش‌های آزمایشگاهی استاندارد می‌توانند میزان نیتروژن موجود در کود را تشخیص دهند، اما نه اینکه منشأ آن کجاست. بیکر تاکید می کند که اجرای یک تجزیه شیمیایی Biolizer XN اسلحه سیگار کشیدن نبود. فن آوری برای گرفتن تاونزلی مشکوک بود. در دادگاه چه اتفاقی می افتد؟ اثر انگشت ایزوتوپی نیتروژن مصنوعی اتمسفر است. با این حال، گیاهان همچنین نیتروژن را از جو تثبیت می کنند و منابع گیاهی نیتروژن تقریباً نسبتی معادل با مصنوعی دارند.

علاوه بر این، تاونزلی یک میکروبیولوژیست دکترا بود و می دانست که چگونه صفحه ها را بچرخاند. بیکر توضیح می‌دهد: «او معمولاً به اندازه‌ای مواد محلول در ماهی می‌خورد تا از سوئیچ مستقیم جلوگیری کند. به عبارت دیگر، تاونزلی سطح محلول ماهی را به دقت تنظیم کرد تا مطمئن شود که محدوده ایزوتوپ پایدار قابل قبول است.

با افزودن به منظره کلاهبرداری سالیناس CLF، داپلگانگر فلیم فلم تاونزلی در 350 مایلی جنوب شرقی در بیکرزفیلد مهمانی می‌کرد. کنت نلسون مشغول کشیدن همان شیرین کاری و ساختن سکه ظالمانه بود: 40 میلیون دلار فروش غیرقانونی.

جیغ های خودی

نلسون در دره مرکزی، زادگاه سالانه بیش از نیمی از میوه‌ها، آجیل و سبزیجات کشور، پورت ارگانیک را هدایت کرد و پاهای زیادی از خود نشان داد. تقریباً از سال 2003 تا 2008، او مقادیر هنگفتی از آمونیاک آبی، سولفات آمونیاک و اوره خریداری کرد و بارها را به کودهای آلی مایع ریخت: Agrolizer، Marizyme، Fishilizer، Birdilizer و غیره.

او یک مخزن ذخیره 1 میلیون گالنی را در زیر تخته‌های زمین در ملکی در مجاورت پورت ارگانیک پنهان کرد: حصار را حرکت دهید، شیلنگ‌ها را بیرون بکشید، مواد مصنوعی را به مخازن قانونی پمپ کنید، و در صورت بازرسی شیلنگ‌ها را قرار دهید.

نلسون با تکرار تاونزلی، مراقب بود که ظاهر خود را با مقدار کمی ماهی، گوانو یا آرد خون حفظ کند. برای مثال، Marizyme بر اساس ترکیبات ادعایی پودر ماهی، اسید فسفریک، اسید سولفوریک، اسید سیتریک، سولفات پتاس و بورکوتاز AL-25، تأییدیه OMRI را داشت. از سال 2000 تا 2008، نلسون برای تمدید فهرست OMRI Marizyme درخواست داد و هیچ تغییری در فرمول گزارش نکرد. او همین کار را با Agrolizer و Fishilizer انجام داد.

تقاضا برای آبجوهای ارگانیک نلسون تقریبا سیر ناپذیر بود. پورت ارگانیک به عنوان یک منبع برتر کود آلی در چندین ایالت غربی با درآمد بیش از 40 میلیون دلار در شش سال، با 9 میلیون دلار در جیب نلسون، جایگاهی کسب کرد.

عمیق ترین سپاسگزاری

نلسون، همراه با تاونزلی، به جامعه کشاورزی، کشاورزان را مورد تمسخر قرار دادند. آنها با هر فروش، معیشت کشاورزان را به خطر انداختند: یک ماده ممنوعه در ردیف ها به معنای سه سال انتظار برای بازگرداندن خاک به وضعیت ارگانیک بود.

به طور قابل توجهی، هیچ حجاب پنهانی برای محافظت از کلاهبرداری های عظیم وجود نداشت. یک خودی در سال 2004 جیغ زده بود.

با این حال، ری گرین، رهبر برنامه ارگانیک CDFA به مدت 12 سال، دپارتمان غذا و کشاورزی کالیفرنیا (CDFA) با سرعت حلزونی پاسخ داد: «وقتی در دست قانون CDFA قرار گرفت، کارکنان برنامه اجازه ندارند در مورد این پرونده بحث کنند. حقوقی CDFA به سادگی اعلام کرد که تحقیقات در حال انجام است و از اظهار نظر خودداری کرد.

بازنشسته یا مرده

در سال 2004، یکی از کارکنان CLF شکایتی را به CDFA ارسال کرد و به طور خاص ادعا کرد که تاونزلی سولفات آمونیوم را از ADM خریداری کرده و آن را با Biolizer XN (و یک محصول دیگر CLF) مخلوط کرده است.

جیکوب ایوانز به بازرسان FBI گفت: «گاهی اوقات، CLF محصول ADM را مستقیماً از واگن‌های ریلی می‌گرفت و آن را برای فروش بسته‌بندی می‌کرد.» 

ادعاهای افشاگر منجر به تحقیقات CDFA در سال 2005 شد که توسط پیر لابوسییر هدایت می شد، که محموله های ADM را از طریق راه آهن و کامیون ردیابی می کرد و نمونه های محصول Biolizer XN و سولفات آمونیوم ADM را به دست آورد. بر اساس یک شکایت فدرال: نتایج آزمایشگاهی این نمونه‌ها به اندازه کافی دقیق نبود که بتواند یک نوع شناسایی اثر انگشت ارائه کند، یعنی نشان نمی‌داد که ترکیب شیمیایی محصول آمونیومی که توسط ADM فروخته می‌شود با محصول فروخته شده یکسان است. CLF به عنوان Biolizer XN. با این حال، نتایج آزمایشگاهی نشان داد که ترکیب شیمیایی XN با محصول ADM سازگار است. این به توضیح آنچه که CLF با 14 تن محصول سولفات آمونیوم مایع که از ژوئن 2001 تا پایان سال 2006 از ADM خریداری کرد، کمک کرد.

در دسامبر 2006، Labossiere گزارش نهایی خود را ارائه کرد. تاونزلی با انگشت به باد، بلافاصله Biolizer XN را کشید.

و بعد؟ به گفته گرین، که تلاش می‌کرد تا تحقیقات را به گروه‌های تاونزلی گسترش دهد، یک دوره سکوت. من نمی دانم که چرا دفتر حقوقی CDFA موفق به تشکیل پرونده قضایی نشده است. حدس زدن صرفاً یک حدس است.»

نهنگ سفید

در سال 2010، شش سال پس از اینکه یک افشاگر زنگ خطر را به صدا درآورد، تاونزلی دستگیر و متهم به یک فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری پستی و هفت فقره کلاهبرداری از طریق نامه شد. او به دو فقره کلاهبرداری از طریق نامه بر اساس ارسال اظهارات نادرست در فرم های تمدید سالانه خود به OMRI گناهکار شد.

بیکر خاطرنشان می‌کند: «واگن‌های راه‌آهن آمونیاک وارد CLF شدند و با شیلنگ‌ها در مخازن تخمیر سیفون شدند، اما تاونزلی ادعا کرد که مخازن برای محصولات دیگر است. 

تقریباً همزمان، نلسون در سال 2011 متهم شد. او به چهار فقره کلاهبرداری از طریق پست مجرم شناخته شد. (پورت ارگانیک در سال 2009 مورد حمله قرار گرفت و مقامات هزاران گالن آمونیاک آبی پیدا کردند. از قضا، خدمات بهداشت محیطی شهرستان کرن در سال 2005 و 2007 پورت ارگانیک را به دلیل استفاده نادرست/ذخیره آمونیاک آبی 18000 دلار جریمه کرده بود.)

در نوامبر 2012، هر دو مرد محکوم شدند. تاونزلی 50 ساله اعتراف کرد که از آوریل 2000 تا دسامبر 2006، Biolizer XN آلوده به مواد شیمیایی ممنوعه برای استفاده در کشاورزی ارگانیک را فروخت و یک سال زندان و 125000 دلار جریمه دریافت کرد. (به عنوان یک جایزه طنز آمیز، تاونزلی همچنین ملزم به انجام 1000 ساعت خدمات اجتماعی مربوط به تولید ارگانیک بود.)

نلسون 59 ساله به شش سال و نیم زندان، 9 میلیون دلار غرامت، و از دست دادن شورلت سیلورادو 2006، مینی کوپر 2005 و پورشه کاین 2004 محکوم شد. (در 17 نوامبر 2017 منتشر شد، نلسون یک سال بعد، در 16 نوامبر 2018، توسط پسرش، تیموتی نوئل نلسون، که 17 سال از عمرش سپری شد، با چاقو کشته شد.)

جدای از حقوقی ها، تاونزلی و نلسون به دلیل کلاهبرداری پستی و سیمی تحت فشار قرار گرفتند. بقیه کلاهبرداری آنها یک درهم و برهم بود. و همدستان و همدستان آنها؟ همه دیگر اسکیت می‌زدند، اما شاخک‌های کلاهبرداری از هر لایه‌ای از صنعت کشاورزی عبور کرد.

چه کسی همه در جریان بود؟ در بسیاری از سطوح، سوال به خودی خود پاسخ می دهد.

هر دو نفر توسط تیم ها و کارمندان احاطه شده بودند. بیکر می‌گوید: من همیشه بر این باور بودم که نلسون فردی بداخلاق است، تحت کنترل یا تحت تأثیر دیگران. افرادی بودند که محصولات را می ساختند، می فروختند و حمل می کردند. شرکت‌های بزرگ کشاورزی محصولات را می‌خریدند و بسته‌بندی‌کنندگان و حمل‌کنندگان محصولات کشاورزی را جابه‌جا می‌کردند و همه آنها کشاورزانی داشتند که مشکوک بودند. آیا برخی از افراد این حوزه آگاهانه از مواد ممنوعه استفاده می کردند؟ همه می‌دانند که این اتهام مطرح شده است - این ادعا همیشه آشکار بوده است. چطور ممکن است همه آنها ندانند؟

چند بازیکن و شرکت در این کلاهبرداری دخیل بودند؟ در نهایت، تاونزلی و نلسون تنها سرهایی بودند که در بلوک برش بودند.

CLF و Port Organic سقوط کردند. با این حال، آیا بازیگران دیگر دقیقاً درگیر همین کلاهبرداری بودند؟ بیکر معتقد است صنعت ورودی ارگانیک یک بازی شطرنج در دوران اوج تاونزلی و نلسون بود. یکی از دلایل سقوط آنها رقابت با سایر شرکت ها بود. به معنای واقعی کلمه، کارمندان و رقبا به یکدیگر اطلاع رسانی می کردند. یک نفر از یک شرکت دیگر به من گفت: «تاونزلی و نلسون در حال تقلب هستند. اگر خیانت هم نکنم من یک احمق لعنتی هستم.»

بیکر می‌افزاید: «این مورد قبلا نهنگ سفید من بود، اما مجبور شدم وسواس را کنار بگذارم. با گذشت زمان، سوالاتم بیشتر از آنچه شروع کردم دارم. هرچه بیشتر متوجه می شوم، بیشتر متوجه می شوم که چقدر در مورد چه کسی درگیر بوده است.»

حقیقت برای همه زشت بود: کلاهبرداری ده‌ها میلیون دلاری با بزرگ‌ترین نام‌های ارگانیک، و مردم سال به سال فریب پرداخت حق بیمه برای میوه‌ها و سبزیجات غیرارگانیک را خوردند.

مقررات و نظارت تشدید شد، اما وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا با صدور گواهینامه ارگانیک کشاورزان در مورد عملیات آلوده شده توسط تاونزلی و نلسون در سطح وسیع چه کاری انجام داد؟ کشاورزان را سه سال مجبور کنید بیرون بنشینند؟ بازپرداخت عمومی؟ USDA تصمیم گرفت به فروش ارگانیک ادامه دهد، گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

بیکر می‌گوید: «هر چه زمان می‌گذرد، سؤالاتم بیشتر از آنچه شروع کردم، دارم. "هرچه بیشتر متوجه می شوم، بیشتر متوجه می شوم که چقدر در مورد چه کسی درگیر بوده است."

در پایان، تاونزلی و نلسون تنها سرهای روی خط شکست بودند.

در بحبوحه ناکامی در سال 2009، که از هرج و مرج نگران شده بود، سناتور کالیفرنیا، دین فلورز، جلسه استماع درباره مواد غذایی و کودهای ارگانیک برگزار کرد. فلورس با خطاب به CDFA، ناامیدی های خود را خلاصه کرد (تاکید شده است):

بنابراین، در پایان روز هیچ کس ضرر نکرد، به جز مصرف‌کننده‌ای که محصولی را خرید، محصولی را مصرف کرد که فکر می‌کرد ارگانیک است، برای آن در بازار حق بیمه پرداخت کرد، و تنها پاسخ ما به آنها این است: «همه چیز خوب است، زیرا ما قراره درستش کنم اما متاسفم برای چیزی که ممکن است مصرف کرده باشید. این اشتباه بزرگ ماست.» و من به شما اشاره نمی‌کنم، فقط می‌گویم به طور کلی در کل این موضوع به نظر می‌رسد که تنها کسی که در این مورد ضرر می‌کند یا در این مورد ضرر کرده است، مصرف‌کننده است. از آنجا که قرار نیست کشاورز از گواهینامه محروم شود، شرکت‌ها مهندسی مجدد شده‌اند، سازمان‌های شما اکنون در مسیرهای مختلفی قرار دارند، CDFA روند کاملاً متفاوتی دارد، اما هیچ‌کس در این زمینه مقصر نخواهد بود.

بیکر که اکنون یک شکاک هوشیار است، آخرین تماس با توپ و ضربه را ارائه می دهد. "شما به نقطه ای می رسید که هیچ کس را باور نمی کنید، و این سالم نیست. درسی که در اینجا می آموزیم این است که به نفع کشاورزی در برابر تقلب در هر نوع کشاورزی بیدار بمانیم. آیا چنین چیزی دوباره تکرار خواهد شد؟ مطمئنا می تواند.»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای