چرا نمایشگاه سالانه کشاورزی پاریس برای فرانسه مهم است؟
هر ساله هزاران کشاورز در پایتخت فرانسه برای نمایشگاهی نه روزه از دام، محصولات و ابزار کشاورزی گرد هم می آیند.

اخبار سبز کشاورزی؛ نمایشگاه سالانه کشاورزی فرانسه، Le Salon d'Agriculture، روز شنبه با بیش از 600000 بازدیدکننده در فضای نمایشگاهی جنوب شرقی پاریس در پورت دو ورسای، جایی که هر سال برگزار می شود، افتتاح می شود.
در نمایشگاههای وسیع، نمایشگاههایی از محصولات کشاورزی، کشاورزی ارگانیک و ابزار کشاورزی، یک منطقه وسیع مزه که در آن بازدیدکنندگان میتوانند محصولاتی از سراسر فرانسه و فراتر از آن را نمونهبرداری کنند، و بیش از 4000 حیوان مزرعه به نمایش گذاشته میشود که موقتاً فضا را به «بزرگترین مزرعه فرانسه» تبدیل میکند.
در میان دامها «موس» – نوعی طلسم انتخاب شده به عنوان چهره این رویداد – وجود خواهد داشت که در سال 2025، یک گاو لیموزین 1000 کیلوگرمی 6 ساله به نام اوپت است که در جعبه افتخار در ورودی نمایشگاه قرار میگیرد.
مالک او، دامدار الکساندر هیمو، گفت: "من از قبل با عادت کردن اوپت به سر و صدا، دیدن ازدحام جمعیت و برخورد با او برای اینکه بتواند در روز بزرگ تا حد امکان زیبا باشد، برای سالن آماده می شوم."
این رویداد فراتر از یک نمایشگاه صنعتی برای یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشاورزی اتحادیه اروپا و فرصتی برای کشاورزان برای نشان دادن بهترین حیوانات خود، یک رویداد فرهنگی در تقویم فرانسه است. اولین سالن کشاورزی در سال 1964 جمعیتی متشکل از 300000 بازدیدکننده را جذب کرد که کمتر از یک دهه بعد به 500000 نفر رسید.
شاید در کشوری که غذاهای ملی سنگ بنای فرهنگ و هویت است، محبوبیت آن تعجب آور نباشد.
پل اسمیت، دانشیار سیاست و تاریخ فرانسه و رئیس زبان فرانسه در دانشگاه ناتینگهام میگوید: «کشاورزی فضای روانشناختی بزرگی را از نظر چگونگی درک فرانسویها از خود اشغال میکند.»
«بسیاری از جمعیت فرانسه نسلهای زیادی از کشاورز بودن فاصله ندارند. و بدون کشاورزی، خوراک شناسی وجود ندارد و این بخشی عمیقاً در هویت فرانسوی است.»
امروزه بخش بزرگی از بازدیدکنندگان سالن را ساکنان شهر تشکیل میدهند که مایلند یک روز را در مزرعه و علاقهمندان به غذا که خواهان نمونهای از محصولات منطقهای با کیفیت بالا هستند، تکرار کنند.
اما برخی از بلندپایه ترین سیاستمداران فرانسه نیز در صف قرار گرفتن برای ملاقات با اوپت هستند که مایلند درک خود را از مسائل روستایی و اعتبار همه افراد با عکس گرفتن با حیوانات مزرعه و لذت بردن از محصولات فرانسوی نشان دهند.