دنیای جدید کشاورزی با محصولات «بری لند»: افتخار ملی در صنعت باغبانی
بری لند: الگوی ملی توسعه باغبانی و افتخار کشاورزی ایران
با محصولات لوکس «بری لند» آشنا شوید؛ الگوی ملی باغبانی که با سرمایهگذاری ۴۰ هکتاری و نوآوری در کشت هیدروپونیک، بلوبری، زنجبیل و آناناس تولید میکند و افتخارآفرین صنعت کشاورزی کشور است

در هشتمین دوره نمایشگاه «آیفارم»، غرفهای متمایز و چشمنواز، نگاه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. دکتر محمد رزمی، با ارائه الگویی ملی برای توسعه باغبانی مدرن، موفق شد محصولات لوکس و ارزشمندی را در مقیاسی وسیع تولید و همگانی سازد. این دستاورد نه تنها به ایجاد اشتغال کمک کرده، بلکه تولیدات باکیفیت را در دسترس عموم جامعه قرار داده است.
۵ سال تلاش، پایداری و پیشرو بودن در صنعت کشاورزی
اخبار سبز کشاورزی؛ مدیران و مجریان پروژه «بری لند» از سال ۱۳۹۹، با سرمایهگذاری در یک عرصه ۴۰ هکتاری کشت هیدروپونیک (شامل ۲۰ هکتار گلخانه و ۲۰ هکتار کشت زیر سایهبان)، نامی خوشآوازه برای خود دست و پا کردند. تمرکز بر تولید محصولات یکسان و باکیفیت مانند بلوبری، زنجبیل، زردچوبه و آناناس، تحت برند «بری لند»، افتخاری برای کشور محسوب میشود که افزون بر افزایش ثروت ملی، ارزآوری قابل توجهی نیز به همراه دارد.
لزوم حمایتهای همهجانبه از نوآوری در کشاورزی
کارشناسان بر این باورند که سرمایهگذاری در مجموعههای عظیمی چون «بری لند»، نیازمند حمایتهای بیدریغ دولتی و همکاری نهادهایی چون بانکها، گمرکات، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و بانک مرکزی است. این حمایتها، امید و دلگرمی بیشتری به کارآفرینانی میدهد که دانش فنی تولید محصولات خاص را بومیسازی کرده و با عشق به وطن، در برابر ناملایمات و کاستیها ایستادگی میکنند.
مهندس نعمتالهی، مدیر مسئول خرید تجهیزات گلخانهای پارس اکسیر، نیز در این باره اشاره کرد که نمایشگاه «آیفارم» در راستای توسعه کمی و کیفی خود، قصد احداث یک گلخانه مدرن برای تولید گل رز را دارد.
امید است روزی شاهد باشیم که بزرگترین مجتمع تولید بلوبری، زنجبیل، زردچوبه و آناناس، تنها یکی از واحدهای فعال در این حوزه باشد و الگوسازی موفقیتآمیز این مجموعه در سراسر کشور، همراه با آموزش و ترویج، به ایجاد زنجیرههای ارزش پایدار در صنعت کشاورزی یاری رساند.