آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44132

مدیرعامل شرکت مشکفام فارس:

سیاست‌های دولت، تولید را نابود می‌سازد

شرکت صنایع شیمیایی مشکفام یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سموم گیاهی، دامی و خانگی در ایران است. این شرکت بزرگ و معتبر در عین حال یکی از خوشنام‌ترین تولیدکنندگان سموم در کشورمان است و آزمایشگاه‌های آن، اگر از آزمایشگاه‌های مرجع کشور دقیق‌تر و پیشرفته‌تر نباشد، مطمئنا کم‌اعتبارتر و پایین‌تر نیست.

سیاست‌های دولت، تولید را نابود می‌سازد

اخبار سبز کشاورزی؛ محمدهادی بوستانی، مدیرعامل شرکت مشکفام فارس، که با تحمل مرارت‌های فراوان این کارخانه را به نقطه حاضر رسانده، در گفت‌وگویی با پایگاه خبری «مزرعه سبز» به انتقاد از سیاست‌های دولت در ارتباط با تولید پرداخت. مشروح گفت‌وگوی با وی از نظر مخاطبان می‌گذرد:

-شما در برهه‌های مختلف همواره از سیاست‌های دولت انتقاد کرده‌اید...

من اصلا کاری به دولتی‌ها ندارم که بخواهم از آنها کمک بگیرم. اصلا دولتی‌ها برای ما مطرح نیستند. من روی پای خودم ایستادم و با کمک همکارانم تولید را توسعه دادم و کارخانه را به اینجا که هست، رساندم.

-مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، می‌گوید همین امکانات و موقعیتی که اکنون در اختیار تولیدکنندگان است با کمک دولت به آنها رسیده، نظر شما چیست؟

بله، همین طور است؛ اما این حمایت به سال‌ها پیش بازمی‌گردد که وزارتخانه و دولت از تاسیس کارخانه‌های تولیدی حمایت کردند، اما این حمایت‌ها اکنون وجود ندارد.

-تولید کنندگان اعتراض می‌کنند که به واردکنندگان کالای مشابه تولید داخلی ارز یارانه‌ای پرداخت می‌شود، مالیات از آنان گرفته نمی‌شود و مسائلی از این دست، آیا شما به‌عنوان تولیدکننده با آنان هم عقیده هستید؟

بله، در واقع سیاست‌های اعمال شده درمورد واردات کالای نهایی، ریشه تولید و تولیدکننده را خشکانده و نابود کرده است؛ چون در حالی که آنها برای تمام اجزای کالایی وارداتی‌شان ارز یارانه‌ای دریافت می‌کنند ما در ایران به‌جز مواد اولیه وارداتی، سایر اجزای کالای تولیدی از جمله مواد نفتی و بسته‌بندی‌مان بالاتر از قیمت کالای وارداتی است.

-در این باره معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی توصیه می‌کند که تولیدکنندگان ایرانی، کیفیت کالا و محصول خود را ارتقاء دهند.

هم‌اکنون کالایی که ما تولید می‌کنیم، بهترین کیفیت ممکن را دارد و باکیفیت کالای تولید در کشورهای پیشرفته مانند آلمان رقابت می‌کند. هیچ نقص کیفیتی درمورد کالاهایی که توسط تولیدکنندگان معتبر به بازار عرضه می‌شود وجود ندارد، به نظر، این بهانه‌ای است تا به واردکنندگان ارز یارانه‌ای پرداخت شود.

-هم اکنون گفته می‌شود که قرار است ارزی که با قیمت 28500 تومان به تولیدکنندگان داده شود، به نرخ‌های 35 تا 39 هزار تومان برای هر دلار، افزایش یابد. آیا فکر می‌کنید در این صورت قیمت سم تولید شده در ایران هم گران خواهد شد؟

حتما قیمت سموم در سال آینده گران خواهد شد، این گرانی فقط به دلیل گران شدن ارز نیست؛ البته هم اکنون تولیدکنندگان زیادی در صف دریافت ارز هستند، ولی هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند.

تورم معمول قیمت‌ها به علاوه گران شدن نرخ ارز یارانه‌ای که دولت آن را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، باعث افزایش قیمت محصول و سم خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای