آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44193

هفتم بهمن سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور

هفتم بهمن ماه سالزور تاسیس سازمان امور اراضی کشور است، سازمان امور اراضی کشور در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۷۱ با ادغام تشکیلات سازمان اصلاحات ارضی و ستاد مرکزی هیأت‌های هفت نفره، تاسیس شد.

هفتم بهمن سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور

اخبار سبز کشاورزی؛  این سازمان از این تاریخ به عنوان سازمانی مستقل و وابسته به وزارت کشاورزی (و پس از ادغام وزارت جهاد کشاورزی) با تنوعی از وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی در حوزه زمین فعالیت می کند.


بیشتر بخوایند: تغییر کاربری‌ اراضی باید در مراحل اولیه شناسایی و متوقف شود


«حفظ کاربری، یکپارچگی، ساماندهی و توسعه اراضی» حوزه‌های اصلی ماموریتی سازمان در جهت مدیریت بر اراضی کشاورزی و واگذاری اراضی برای طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی است.


بیشتر بخوانید: حفظ اراضی کشاورزی در گرو حمایت از روستاها


به همین مناسبت  رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی، در پیامی این روز را به تمامی همکاران این سازمان در ستاد و مدیریت‌های امور اراضی در استان‌ها و شهرستان‌ها سراسر کشور و تمامی کشاورزان، زارعان، هیات‌های هفت نفره و صاحبان نسق و همکاران وزارت جهاد کشاورزی تبریک گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

هفتم بهمن ماه سالزور تاسیس سازمان امور اراضی کشور است، سازمانی که عهده‌دار وظیفه خطیر مدیریت زمین به‌عنوان بستر تولید و امنیت زیستی و غذایی در کشور است.

تثبیت مالکیت، رفع تداخلات، سندار کردن و یکپارچگی اراضی کشاورزی از مهم‌ترین وظایف و ماموریت های این سازمان برای حفظ و صیانت از اراضی و توسعه کشاورزی در کشور است.

در همین راستا، این سازمان در 9 ماهه سال جاری توانسته نسبت به سند دار کردن 4 میلیون و 155 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با رشد 120 درصدی، رفع تداخلات 3 میلیون و 157 هزار هکتاری از اراضی کشاورزی با رشدی 170 درصدی، اجرای طرح تجمیع و یکپارچگی در سطح 1250 هکتار از اراضی کشاورزی با رشدی 400 درصدی اقدام نماید.

همچنین فراهم شدن امکان اتصال تمامی استان‌ها به پنجره مدیریت واحد زمین در زمینه صدور مجوزها و امکان رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره‌ای در 29 استان کشور از دیگر توفیقات در راستای حفظ کاربردی اراضی کشاورزی بوده که علی‌رغم تمام محدودیت‌ها محقق شده است.

لذا شایسته است ضمن خدا وقت به تمامی همکاران این سازمان در ستاد و مدیریت‌های امور اراضی در استان‌ها و شهرستان‌ها سراسر کشور این روز را نیز به تمامی کشاورزان، زارعان ، هیات‌های هفت نفره و صاحبان نسق و همکاران وزارت جهاد کشاورزی، قوه قضائیه و نیروهای انتظامی که همرامان اصلی این سازمان بوده اند، تبریک و تهنیت عرض کرده و برای همه آرزوی موفقیت و توفیق در راستای اعتلای بخش کشاورزی را بنمایم.

رضا افلاطونی

بهمن ماه 1402

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای