خبر فوری
شناسه خبر: 46545

جشن سال جهانی زن کشاورز

آیا می دانستید که زنان مسئول تقریباً نیمی از تولید مواد غذایی در جهان هستند؟ تعیین سال 2026 توسط سازمان ملل به عنوان سال بین المللی کشاورز زن به جامعه جهانی این فرصت را می دهد تا این واقعیت را برجسته کند و نقش فوق العاده مهم زنان را در تضمین امنیت غذایی جهانی جشن بگیرد. در عین حال، این فرصتی بی‌سابقه برای تاکید و پرداختن به چالش‌های اجتماعی و اقتصادی بی‌شماری است که زنان در بخش کشاورزی در سراسر جهان با آن مواجه هستند.

جشن سال جهانی زن کشاورز

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ وزارت کشاورزی ایالات متحده در رهبری تلاش‌های دولت ایالات متحده برای معرفی و حمایت از قطعنامه، که توسط ۱۲۳ کشور دیگر حمایت شد و در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه مه تصویب شد، برای اولین بار در تاریخ حامی اصلی یک «سال بین‌المللی» در سازمان ملل بود و نشان داد که نقش زنان در کشاورزی چقدر برای وزارت، ملت و جهان مهم است.

به همین دلیل؛ هفته گذشته میزبان گردهمایی بیش از 200 شریک و ذینفع در Whitten Patio USDA بود (به همراه 800 نفر دیگر که به صورت آنلاین به این جمع پیوستند!) تا تصویب قطعنامه را جشن گرفته و شروع به شبکه سازی و به اشتراک گذاشتن ایده ها برای چگونگی انجام مراسم سال 2026 کنند. سال جهانی زن کشاورز، سالی مهم و تحول‌آفرین است.

علاوه بر بسیاری از رهبران زن کشاورزی که در این مراسم حضور داشتند، بلین آرتور، وزیر کشاورزی اوکلاهاما، که همچنین به عنوان رئیس انجمن ملی وزارتخانه های کشاورزی کشاورزی فعالیت می کند، و لورن فیلیپس، که به عنوان معاون مدیر تحول روستایی خدمت می کند، روی صحنه آمدند و بر برابری جنسیتی در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد تاکید کردند. از آنها برای به اشتراک گذاشتن بینش ها و تجربیات خود سپاسگزاریم و همچنین از اینکه لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد توانست از طریق ویدئو به این جشن بپیوندد و فراخوانی برای اقدام صادر کند.

سفیر توماس: «سال بین المللی کشاورزان زن به دولت ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی و سایر ذینفعان فرصتی برای درک بهتر چالش های پیش روی زنان، کمک به کاهش شکاف جنسیتی و نزدیک تر کردن ما به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ارائه می دهد.»

گرینفیلد گفت: «بیایید با هم صدای زنان کشاورز را تقویت کنیم و نیازهای مالی و تکنولوژیکی آنها را بهتر درک کنیم. بیایید دسترسی به بازارهای اعتباری، آموزش و فناوری را تضمین کنیم و شبکه های قوی برای مشاوره و تبادل دانش ایجاد کنیم. بیایید از تغییرات در هنجارهای اجتماعی که زنان کشاورز را توانمند می‌کند که به آنها امکان دسترسی و کنترل بر زمین‌هایشان را می‌دهد نترسیم.»

ما عمیقاً از کار سختی که زنان کشاورز هر روز برای تغذیه کشور و جهان ما انجام می دهند سپاسگزاریم. همانطور که در مسیر تا سال 2026 ادامه می دهیم، همه را تشویق می کنیم تا به تلاش های ما برای ارتقاء و توانمندسازی زنان در کشاورزی در سراسر جهان بپیوندند.

دیدگاه تان را بنویسید

  • آرمیتا پاسخ به نظر

    جهان در مسیر آگاهی و درک بهتر می رود.
    ایران رو به ... و ... می رود.

چندرسانه‌ای