خبر فوری
شناسه خبر: 47256

پیروزی تیم فوتبال زنان خاتون بم در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان زنان آسیا

درخشش شیران نخلستان

بسیاری در بم «شیران نخلستان» صدای‌شان می‌زنند؛ درست‌ترین و دقیق‌ترین عنوان برای تیمی که ۱۰ دوره قهرمانی لیگ فوتبال زنان ایران را در کارنامه خود دارد

درخشش شیران نخلستان

اخبار سبز کشاورزی؛ بسیاری در بم «شیران نخلستان» صدای‌شان می‌زنند؛ درست‌ترین و دقیق‌ترین عنوان برای تیمی که ۱۰ دوره قهرمانی لیگ فوتبال زنان ایران را در کارنامه خود دارد و این روزها به‌عنوان تنها نماینده فوتبال زنان ایران، راهی لیگ قهرمانان آسیا شده است.

وقتی صحبت از رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های آسیا در میان باشد، خیلی‌ها به یاد تیم‌های قرمز و آبی مردان پایتخت می‌افتند. اما این‌بار زنان بمی هستند که بدون هیچ سروصدایی به‌عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده‌اند و در اولین دیدار سخت خود، از سد میزبان گذشته‌اند.

درخشش-شیران-نخلستان1

پیش از شروع مسابقه، تقریباً تمام اعضای تیم می‌دانستند که پیروزی بر تیم «رویال تیمو بوتان» کار آسانی نیست. آسیب‌دیدگی «نگین زندی» یکی از بازیکنان کلیدی تیم و همهمه جمعیت حاضر در ورزشگاه ۱۵هزارنفری «چانگلیمیتانگ»، کار را برای بازیکنان سخت‌‌ کرده بود. شاید به‌ همین دلایل بود که با وجود برتری بازیکنان خاتون بم در زمین مسابقه، مدافعان و دروازه‌بان ایران در دقیقه ۲۷ در دفع توپ اشتباه کردند و بدین‌ترتیب، گل اول برای بوتانی‌ها به ثبت رسید.

بااین‌حال، شکست در اولین بازی برای شاگردان «مرضیه جعفری» که عنوان پرافتخارترین تیم فوتبال زنان ایران را یدک می‌کشند، مطلوب نبود و آن‌ها توانستند به فاصله ۶ دقیقه از گل اول، با ضربه «مونا حمودی» نتیجه را به مساوی تغییر دهند.

بمی‌ها پس از این پیروزی، قرار است در دومین دیدار خود روز شنبه هفته آینده، به مصاف «کیتچی» هنگ کنگ بروند و چنانچه به پیروزی برسند، راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا و جمع ۱۲ تیم برتر قاره کهن خواهند شد

نیمه دوم با بازی تدافعی هر دو تیم و موقعیت‌های اندک برای گل‌زنی آغاز شد، اما در نهایت با وجود مقاومت شدید تیم رویال تیمو بوتان، «شهناز جعفری» مدافع تیم بم بود که توانست در دقیقه ۷۳ گل دوم را به ثمر برساند تا سه امتیاز بازی در مسابقه اول از آن تیم خاتون بم شود؛ پیروزی‌ای که به نوشته سایت کنفدراسیون آسیا، امید ایران را برای رسیدن به مرحله بعد افزایش داده است.

بمی‌ها پس از این پیروزی، قرار است در دومین دیدار خود روز شنبه هفته آینده، به مصاف «کیتچی» هنگ کنگ بروند و چنانچه به پیروزی برسند، راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا و جمع ۱۲ تیم برتر قاره کهن خواهند شد.

بعد از چهار دوره برگزاری مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا، امسال برای اولین‌بار لیگ قهرمانان زنان آسیا برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات، ۲۱ تیم حضور دارند. از میان تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، ۸ تیم به‌صورت مستقیم راهی مرحله گروهی خواهند شد و ۱۳ تیم نیز برای صعود به این مرحله ابتدا باید در مرحله پِلی‌آف به مصاف رقبای خود بروند و در صورت صدرنشینی، راهی مرحله گروهی شوند.

رقابت در مرحله گروهی نیز در مجموع با حضور ۱۲ تیم برگزار خواهد شد. در این دوره، تیم خاتون بم در گروه D با تیم‌های کیتچی هنگ کنگ و رویال تیمو بوتان (میزبان) هم‌گروه شده و در صورت صعود از مرحله مقدماتی، در دور بعد با تیم‌های «ملبورن سیتی» استرالیا، «کایا اف‌سی» فیلیپین و «کالج اسکولارز» تایلند هم‌گروه خواهد شد.

سه سال پیش که تیم خاتون بم در مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان کشور برای هشتمین بار به قهرمانی رسید، مراسم جشن این تیم با حضور حدود ۳۰ هزار نفر از هواداران زن و مرد در شهر بم برگزار شد؛ اتفاقی که در ورزش زنان ایران باورنکردنی بود. حال باید دید آیا بازیکنان خاتون می‌توانند امسال در اولین‌ دوره لیگ آسیایی عنوانی کسب کنند که این‌بار جشنی بزرگ‌تر در بم و ایران برگزار شود؟/ پیام ما

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای