خبر فوری
شناسه خبر: 47168

روز ملی عسل، فرصتی برای ارج نهادن به صنعت زنبورداری

معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت 31 مرداد روز ملی عسل گفت: تولیدات زنبورعسل همگی ارزش افزوده بیشتری نسبت به خود عسل دارند.

روز ملی عسل، فرصتی برای ارج نهادن به صنعت زنبورداری

اخبار سبز کشاورزی؛ معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت 31 مرداد روز ملی عسل گفت: تولیدات زنبورعسل شامل ژل رویال، بره‌موم، گرده‌گل و زهر زنبورعسل رونق خوبی داشته که همگی ارزش افزوده بیشتری نسبت به خود عسل دارند.

محمد ابراهیم حسن‌نژاد،همچنین اشاره کرد: استقبال بهره‌برداران زنبورستان‌ها از نگاه اقتصادی تولید درآمدهای حاصل از زنبورداری را افزایش داده است. سال گذشته علاوه‌بر تولید 121هزار تن عسل بالغ‌بر 5/ 10 کیلوگرم زهر زنبورعسل، 9 هزار و 149 کیلوگرم ژل رویال و بالغ‌بر 885 تن گرده و 183 تن بره‌موم در واحدهای پرورش زنبورعسل تولید شده است.

 صدور شناسنامه الکترونیکی برای زنبورداران 

همچنین حسن‌نژاد صدور شناسنامه الکترونیکی زنبورداران را در راستای تسهیل صدور مجوز و بهبود مستمر فضای کسب و کار اقدامی موثر ارزیابی کرد و افزود: ایران به لحاظ تعداد کلنی دارای رتبه 4 است و با توجه به تولید عسل در دنیا رتبه سوم تولید جهانی را در اختیار دارد.

حسن‌نژاد در ادامه افزود: پیگیری موضوع اجرای استاندارد عسل یا تدوین برنامه اجرایی ارتقای کیفی محصولات زنیورعسل و حمایت از عرضه محصولات زنبورعسل در بازارچه‌های مرزی برای صادرات از زمینه‌های افزایش صادرات محصولات زیر مجموعه زنبورداری است.

صادرات یک هزار و 469 تن عسل در سال گذشته

وی همچنین گفت: میزان صادرات عسل در سال گذشته یک هزار و 469 تن بوده، در نهایت روز ملی عسل فرصتی مناسب در جهت عملیاتی کردن برنامه‌ها و اقدامات متعدد ملی در بخش ترویج کشاورزی پایدار و اجرای طرح‌هایی در حوزه زنبورداری است.

گفتنی است، توجه به معیشت زنبورداران، رفع مشکلات آنان و ارتقای تولید عسل به عنوان یک ماده غذایی کامل و فرهنگ‌سازی استفاده از آن در جامعه همچنین توجه ویژه به زنبورعسل به عنوان یک گرده افشان مهم، ترویج فرهنگ تعامل و سازگاری باغداران و زنبورداران از دغدغه های مهم در بخش کشاورزی است که باید مورد توجه قرار گیرد/ مهر

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای