خبر فوری
شناسه خبر: 47844

انتخاب اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی

انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی متشکل از کارفرمایان و صاحبان صنایع تولیدکننده انواع آفت‌کش

انتخاب اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی متشکل از کارفرمایان و صاحبان صنایع تولیدکننده انواع آفت‌کش اعضای جدید هیات مدیره خود را برگزیدند.

در پی برگزاری جلسه فوق‌العاده مجموع عمومی سالانه انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی که سه‌شنبه ۱۷مهر در محل دفتر مرکزی این انجمن برگزر شد، برخی از مفاد اساسنامه انجمن اصلاح گردید.

سپس در جلسه عادی مجمع عمومی سالانه، گزارش‌های هیات مدیره، خزانه‌دار، بازرس و  صورت‌های مالی 1402 و بودجه 1403 انجمن به تصویب رسید و در ادامه انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسین انجمن صورت گرفت.

انتخابات و شمارش آراء

پس از پایان انتخابات و شمارش آراء، آقایان مهندس مسعود گیل‌آبادی، فریبرز فیروز جهان‌تیغی، علی‌محمد عرب، سیدعلی وزیری یزدی و امیرحسن خصوصی به‌عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و سرکار خانم مریم ایرجی به‌عنوان بازرس انجمن برای دوره جدید انتخاب شدند.

انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی متشکل از کارفرمایان و صاحبان صنایع تولیدکننده انواع آفت‌کش در کشور است.

خاطرنشان می‌سازد از 65 عضو انجمن، 51 عضو اصالتا و 7 نفر با ارائه وکالت به دیگر اعضاء یعنی در مجموع 58 عضو (اکثریت قاطع) در این مراسم حضور یافته بودند که در نوع خود بی‌نظیر بود.

این انجمن در سال ۱۳۸۰ به منظور تشکل و سازماندهی فعالیت تولیدکنندگان سموم و همچنین حفظ منافع قانونی و حمایت از تولید داخلی که متضمن حفظ منافع کشاورزان نیز خواهد بود، تأسیس شد و در حال حاضر ۶۵ عضو فعال دارد.

نقش مهم انجمن تولیدکنندگان سموم در تامین امنیت غذایی 

اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی انتخاب شدندبر اساس این گزارش، مسعود گیل‌آبادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم، در حاشیه مجمع عمومی گفت: در طول مدت تشکیل و فعالیت انجمن، تلاش شده تا از منافع کلان تولیدکنندگان و تقویت تولید داخلی کشور که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم دارد، حمایت و صیانت شود و در این مدت، مشکلات و چالش‌های زیادی را پیش رو داشته‌ایم که با هم‌افزایی اعضاء و حمایت نهادهای حاکمیتی، امروز انجمن تاثیر بسیاری در نظام حکمرانی و تصمیم‌سازی دارد.

وی افزود: اعضای محترم انجمن تولیدکنندگان همگی تلاش دارند با تولید محصولات باکیفیت و مورد نیاز کشاورزان عزیز به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی این صنعت، گامی بلند در مسیر اشتغال‌زایی و جلوگیری از خروج ارز و تولید در کشور بردارند و در این بین، تولید‌کنندگان با مشکلات زیادی درگیر هستند.

به گفته وی، حمایت و پشتیبانی نهادهای حاکمیتی و قانون‌گذاری اعم از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف این انجمن ضروری است.  

مجموع ظرفیت تولیدکنندگان داخلی این صنعت ۴۰۰ هزار تن است

گیل‌آبادی ادامه داد: هم‌اکنون مجموع ظرفیت تولیدکنندگان داخلی سموم دفع آفات نباتی بالغ بر  ۴۰۰ هزار تن است؛ در حالی که نیاز سالانه بازار به حدود ۴۰ هزار تن می‌رسد.

وی گفت: تولیدکنندگان داخلی سم و کود در کشور، توانمندی، ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی را برای تامین نیاز کشاورزان در اختیار دارند و حتی می‌توانند نیازمندی‌های کشاورزان منطقه‌ را نیز پوشش دهند، به‌همین جهت و با وجود این ظرفیت مناسب داخلی و توان تولید آفت‌کش‌ها در کشور، پیشنهاد می‌شود وزارت جهاد کشاورزی درخصوص واردات سموم مشابه تولید داخل کشور، سیاست‌های منطقی و عادلانه با محوریت حمایت و صیانت از تولید داخلی تصمیمی عاجل اتخاذ کند. 

رییس انجمن تولیدکنندگان سموم اظهار داشت: تمامی ‌‌‌سموم و آفت‌کش‌‌‌های تولید داخل کشور، براساس استانداردهای فائو (FAO) تولید و کیفیت آن با نمونه‌های خارجی کاملا قابل رقابت است و انتظار می‌رود دولت محترم و قانون‌گذار (مجلس) برای حمایت از تولید داخلی درخصوص تخصیص ارز، تعرفه‌های گمرکی و مالیات و عوارض، سیاست حمایتی را در پیش گیرد. 

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید هیات مدیره انجمن که با آغاز فعالیت‌های دولت جدید همراه شده، علاوه‌بر توجه بیشتر دولت چهاردهم به امنیت غذایی و تسهیلگری در امور تولید سموم داخلی با تعامل و هم‌افزایی بتوانیم شرایط بهتری را در فضای صنعت تولید سموم و کود فراهم کنیم تا کشاورزان عزیز با خیالی آسوده به فعالیت‌های زراعی خود بپردازند.

دیدگاه تان را بنویسید

  • مهدی سعیدی نژاد پاسخ به نظر

    بسیار عالی لذت بردم

چندرسانه‌ای