خبر فوری
شناسه خبر: 49434

​تقاضای مدیرعامل شرکت روزبخیر در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی:

برگزارکنندگان نمایشگاه به غرفه‌داران خدماتی ویژه ارائه دهند

بسیاری از فعالان عرصه کشاورزی اعتقاد دارند که برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی که این دوره، یازدهمین افتتاح خود را تجربه می‌کند، در مجموع کارکردی مثبت و قابل استقبال داشته باشد

برگزارکنندگان نمایشگاه به غرفه‌داران خدماتی ویژه ارائه دهند

اخبار سبز کشاورزی؛ بسیاری از فعالان عرصه کشاورزی اعتقاد دارند که برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی که این دوره، یازدهمین افتتاح خود را تجربه می‌کند، در مجموع کارکردی مثبت و قابل استقبال داشته باشد و توانسته به حجم بازار و مخاطبان بنگاه‌های ایشان بیفزاید، اما کسانی هم هستند که راه‌های جایگزین را انتخاب می‌کنند، ازجمله این افراد مهندس محمدمهدی دهستانی مدیرعامل شرکت روز بخیر است.

مهندس دهستانی در این باره ضمن آنکه بیان می‌کند که چند سالی است که کمتر در نمایشگاه کشاورزی مشارکت نمی‌کند، توضیح می‌دهد که برگزاری همایش در مراکز استان و شهرستان منافع بیشتری برای شرکت روزبخیر داشته است.

وی می‌گوید: در چند باری که در نمایشگاه‌های تهران شرکت کردیم بازخورد ضعیفی را مشاهده کردیم و به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در منطقه ای که مخاطبان و مصرف‌کنندگان محصولات شرکت حضور دارند، نشست‌ها و همایش‌های محلی برگزار کنیم که این اقدام تاثیر بسیار بیشتری از حضور در نمایشگاه برای مجموعه روز به خیر داشته است.

کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها خوب است

وی بر خوب بودن کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها تاکید و ضمن آن تقاضا می‌کند که دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان برای ارتقای کیفیت این رویدادها تلاش کنند و اضافه می‌کند: به نظرم باید خدمات ویژه‌ای به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه ارائه شود، هم‌اکنون با وجود دریافت هزینه اجاره غرفه مبلغی در حدود 500 میلیون تومان و بیشتر، برای خدماتی نظیر اعلام اسم شرکت از بلندگوی سراسری نمایشگاه، حضور در کتاب نمایشگاه و ... هزینه‌های جداگانه دریافت می‌شود که به نظر من باید دست‌کم یک بار اعلام نام شرکت از سوی بلندگوی نمایشگاه، درج نام شرکت در کتاب، ارائه اطلاعات بازدیدکنندگان به غرفه‌داران و.. در ازای اجاره غرفه به شرکت‌کنندگان به صورت رایگان داده شود.

ارائه مشخصات بازدیدکنندگان به غرفه‌داران

وی پیشنهاد می‌کند: برگزارکنندگان و اداره‌کنندگان نمایشگاه می‌توانند اطلاعاتی مربوط به بازدیدکنندگان را دریافت کنند و در پایان برگزاری نمایشگاه آن را به غرفه‌داران ارائه دهند تا با ایشان تماس گرفته و همکاری تجاری برقرار شود. علاوه‌بر این دست‌اندرکارن برپایی نمایشگاه می‌توانند با ساختن مستندی و انتشار آن در فضای مجازی، شرکت‌های دارای غرفه در نمایشگاه را به مخاطبان معرفی و غرفه‌داران را برای تداوم حضور در نمایشگاه تشویق نمایند.

مشکل بزرگی به نام دولت

مهندس دهستانی از برخی بی‌توجهی‌ها به غرفه‌داران و مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه انتقاد و در این باره اضافه می‌کند: گاهی چنین به نظر می‌رسد که برگزارکنندگان و صاحبان نمایشگاه فقط به دنبال اجاره غرفه هستند و پس از دریافت اجاره غرفه، غرفه‌دار را رها می‌کنند و هیچ خدمتی به وی ارائه نمی‌دهند که این امر غرفه‌داران را از حضور در دوره‌های بعدی نمایشگاه منع می‌نماید.

از او درباره تقاضایش از مسئولان دولتی و وزارت جهاد کشاورزی می‌پرسم. وی با بیان اینکه دولت خودش مشکل بزرگی است، می‌گوید: اگر مسئولان دولتی بخش خصوصی و مردم را به حال خود رها کنند و اجازه دهند که مردم خودشان کارهای خود را انجام دهند، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای