خبر فوری
شناسه خبر: 49664

پوشش خبری سومین روز نمایشگاه جامع کشاورزی:

غرفه‌های خالی دولتی‌ها و نهادهای صنفی

رایگان بودن امکانات در بسیاری از موارد باعث می‌شود تا قدر و ارزش امکانات از سوی مصرف‌کنندگان نادیده گرفته شود.

غرفه‌های خالی دولتی‌ها و نهادهای صنفی

اخبار سبز کشاورزی؛ این دقیقا چیزی است که حالا و درمورد غرفه‌هایی که در یازدهمین نمایشگاه جامع کشاورزی، در اختیار نهادهای دولتی، عمومی و صنفی گذاشته شده و در قبال آن هزینه‌ای دریافت نشده است، مشاهده می‌شود.

کاملا معمول و پذیرفته است که برگزارکنندگان نمایشگاه برای ایجاد ارتباط بهتر، موثرتر و دو سویه تولیدکنندگان، مخاطبان و غرفه‌داران با مقامات تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در نهادهای دولتی و سازمان‌های صنفی و مردم‌نهاد غرفه‌هایی را به رایگان در اختیار این مجموعه‌ها قرار می‌دهند.

هدف از انجام این کار و اتخاذ این راهبرد، آن است که این مقامات صنفی یا دولتی یا دست‌کم نمایندگان ایشان در دسترس باشند و در موقعیت‌های مختلف بتوانند در برابر مراجعه‌کنندگان اعم از مخاطبان، غرفه‌داران و... پاسخگو باشند.

غرفه‌ نهادهای صنفی و دولتی خالی است

اما متاسفانه در اغلب نمایشگاه‌ها و این بار در یازدهمین نمایشگاه جامع کشاورزی و نیز دو نمایشگاه دیگری که همزمان با نمایشگاه یاد شده در حال برگزاری است، غرفه‌های اختصاص داده شده به این نهادهای صنفی و دولتی خالی است و کسی در آن حضور ندارد.

غرفه‌های-خالی-دولتی‌ها-و-نهادهای-صنفی

در سالنی که به نمایشگاه ایران کمیکال اختصاص پیدا کرده است و در غرفه اتاق تهران، تنها یک کشور حضور داشت که او نیز خواب بود.

غرفه‌های-خالی-دولتی‌ها-و-نهادهای-صنفی-6

ضمن اینکه اگرچه اعلام شده بود که ستاد برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی در سالن 41 غرفه‌ای را اختیار کرده است؛ اما هیچ غرفه‌ای برای ستاد برگزاری نمایشگاه کشاورزی در سالن 41 وجود ندارد و حتی در نقشه‌ای که برای راهنمایی بازدیدکنندگان در ورودی نمایشگاه به آن‌ها ارائه می‌شود، نشانی از غرفه ستادهای برگزاری نمایشگاه‌ها وجود ندارد و بهتر است این ستاد، دست‌کم در نقشه راهنما که خود چاپ و منتشر می‌سازد درمورد موقعیت جغرافیایی غرفه خود اطلاع‌رسانی کند تا علاقه‌مندان و کسانی که با ستاد برگزاری کار دارند از موقعیت قرار گرفتن آن آگاه شوند.

غرفه‌های-خالی-دولتی‌ها-و-نهادهای-صنفی-2

پاویون مناسب رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب

در اقدامی قابل تقدیر پاویون مناسبی به برخی رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب در سالن میلاد اختصاص داده شده است.

این اقدام امکان حضور موثر رسانه‌ها را در نمایشگاه فراهم می‌کند و به‌ویژه رسانه‌های تخصصی می‌توانند با استفاده از این امکان، تعاملی دو سویه با شرکت‌ها، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان نمایشگاه بر قرار کنند.

البته حضور نمایندگان رسانه‌ها در این پاویون قدری ضعیف است که باید تقویت شود و مدیران رسانه‌ها و بالاخص رسانه‌های تخصصی لازم است بهره‌برداری از این مکان را جدی بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای