آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44458

سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه شیلات

صنعت شیلات اگرچه پیوسته به‌صورت یک زیربخش در حد دام و طیور مورد توجه نبوده، اما از نظر مشارکت در امنیت غذایی، ایجاد شغل و همچنین در اقتصاد ملی نقشی مهم را برعهده داشته است.

سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه شیلات

اخبار سبز کشاورزی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، در نشست هم‌اندیشی شیلات، دانشگاه و صنعت و در بازدید از نمایشگاه تولید تجهیزات و فرآورده‌های شیلاتی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به‌سمت آب‌های دور و سواحل فراسرزمینی برویم باید به شناورهای تخصصی اقیانوس‌پیما مجهز شویم، گفت: برای شناورها به پشتیبانی‌های تخصصی نیاز داریم.

مهندس سیدحسین حسینی ادامه داد: نیاز بخش شیلات به دانش گسترده و متنوع است و باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها برای حکمرانی درست در این بخش بهره ببریم.

ضرورت آشتی میان صنعت و دانشگاه

وی با بیان اینکه میان بخش شیلات، صنعت، دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان باید آشتی اتفاق بیفتد، اظهار داشت: در توسعه افقی و عمودی باید به مرزهای دانش برسیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در دنیا ۱۹ میلیون تن از آبزیان را در آب‌های عمیق صید می‌کنند، اما ما هنوز در عمق ۲۰۰ متری صید می‌کنیم و نتوانستیم معقولانه از این ذخایر در حوزه خوداتکایی بهره‌برداری کنیم.

۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه شیلات

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین از ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش شیلات در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۸۵ درصد از ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه شیلات، آورده بخش خصوصی بوده است.

مهندس حسینی میزان سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را در سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد این سرمایهگذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای