خبر فوری
شناسه خبر: 47872

مدیر شرکت انوشه آرا در گفتگو با اخبار سبز کشاورزی:

صادرات ورمی کمپوست آزاد شود

تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تولید خاک‌های آماده کشت و تولید و عرضه کود ورمی‌کمپوست از جمله فعالیت‌ها و محصولات شرکت انوشه آرا است

صادرات ورمی کمپوست آزاد شود

اخبار سبز کشاورزی؛ تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تولید خاک‌های آماده کشت و تولید و عرضه کود ورمی‌کمپوست از جمله فعالیت‌ها و محصولات شرکت انوشه آرا است که تولیدات خود را با برند محصولات باغبانی خانگی گیلدا عرضه می‌کند.

اعتمادی، مدیر این مجموعه ر این باره توضیح داد: این شرکت از سال 1385 تا کنون در زمینه‌های یاد شده فعالیت کرده است، آیفارم را فرصتی مناسب برای ارتباط با کشاورزان می‌داند.

وی اضافه کرد: مخاطب ما کشاورزانی هستند که در مراحل مختلف کاشت از ورمی کمپوست به عنوان یک تقویت‌کننده ارگانیک و بدون استفاده از سموم آفت‌کش استفاده می‌کنند یا از خاک‌های آماده کاشت برای فضاسازی‌های آپارتمانی مانند روف گاردن، باغچه‌ها و گلخانه‌های شخصی بهره می‌برند.

صادرات-ورمی-کمپوست-آزاد-شود1

مدیر شرکت انوشه آرا کیفیت و ماندگاری ورمی کمپوست‌های تولید شده در این مجموعه را مزیت شرکت خود می‌داند و می‌گوید: با توجه به فضای تولیدی گسترده‌ای که داریم، شامل ۳۳ سالن ۱۰۰ متری کف بتن سرپوشیده، ورمی کمپوست تولیدی ما با خاک ترکیب نشده و در هوای آزاد خشک نمی‌شود. تولید ما به صورت فصلی نیست و به دلیل امکانات موجود، در فصل‌های بارانی و گرم نیز تولید ادامه دارد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم صادرات محصولاتمان آزاد شود، گفت: متاسفانه طبق قوانین کشور، صادرات خاک ممنوع است و این موضوع باعث مشکلاتی برای تولیدکنندگان گل و گیاه شده است.

مدیر این شرکت به کشاورزان گفت: ورمی کمپوست یک کود طبیعی آلی است که می‌تواند فعالیت باکتریایی خاک را افزایش دهد و علاوه‌بر تقویت گیاه، بازدهی ارگانیک بسیار خوبی در محصولات ایجاد کند.

اعتمادی تاکید کرد: نمونه‌های ورمی کمپوست این شرکت حتی برای پایان‌نامه‌های دانشجویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای