خبر فوری
شناسه خبر: 23603

در گذشت پدر و معمار علم سم شناسی میهن/ سوگ دکتر محمد خصوصی-3

هفته پایانی مهر ماه امسال مصادف با درگذشت دکتر محمد خصوصی نام آشنای صنعت سموم دفع آفات نباتی بود.

در گذشت پدر و معمار علم سم شناسی میهن/ سوگ دکتر محمد خصوصی-3

اخبار سبز کشاورزی| دکتر خصوصی با وجود قدرناشناسی مدیران ارشد وقت و محدودیت‌های فراوان در مسیر توسعه کمی و کیفی شرکت گیاه، بازرسی‌های وقت و بی‌وقت برخی از نهادها و ادارات که به تأخیر و کند کردن روند تولید می‌انجامد یا صرفا به‌دلیل نام مشابه یک ماده و ایرادهای من درآوردی نمایندگان شرکت را روزها در سازمان‌ها، ادارات و نهادها سرگردن می‌کرد هرگز به فکر مهاجرت از ایران نیفتاد و کارخانه وی با ایجاد اشتغال مستقیم حدود 150 مهندس، کارشناس و تکنسین تولید سموم و کودهای شیمیایی و کارگران و اشتغال غیرمستقیم برای حدود هزاران نفر، نقطه عطفی در صنعت تولد سم ایران بود.

دکتر خصوصی اینک و پس از سال‌ها بی‌مهری، دولت و کلیت مدیران ارشد به وی، از میان ما رخت بر بست.

شریک زندگی دکتر خصوصی

همچنین سرکار خانم سوسن امیرطهماسب همراه و شریک زندگی دکتر محمد خصوصی مدیری با اقتدار و با تدبیر که سیستم بازرگانی گیاه را در حد یک شرکت آمریکایی اداره می‌کرد با نهایت اخلاص و برای سرافرازی وطن، ضمن تربیت فرزندان تا رسیدن به تحصیلات عالیه و مدیریت اجرایی و امور خانه‌داری در زمانی‌که دکتر خصوصی در رقابت با شرکت‌های ژاپنی، اسرائیلی، یونانی، لهستانی و… مصمم شده بود دیازینون را در ایران تولید کند تا کشور از خرید و واردات سالانه 18 هزار تن شن (تحت عنوان سموم گرانوله) رهایی یابد، به همین جهت دکتر خصوصی به صورت شبانه‌روزی در آزمایشگاه و کارخانه فعالیت می‌کرد، همسرش خانم سوسن امیرطهماسب علاوه‌بر تهیه غذای دکتر، فرزندانشان (امیرحسن و تابنده) را برای دیدارشان به گرمدره (محل کارخانه) می‌برد تا پدر نیرو بگیرد و این کار ملی را به سامان برساند.

سوسن امیر طهماسب دختر ناصر امیر طهماسب و نوه امیر لشکر عبدالله امیر طهماسب (از بنیانگذاران ساختار و سازمان نوین ارتش وقت ایران) در خانواده‌ای روشنفکر تربیت شده و تحصیلات عالی را به پایان رسانده.

وزیر و تقدیر از نام آوران

شایسته است وزیر کشاورزی با پیام تسلیت خود و بزرگداشت مرحوم مغفور دکتر محمد خصوصی، پدر و معمار علم سم‌شناسی کشاورزی ایران نشان دهد که بزرگان و نام‌آوران کشاورزی از چشم وی دور نمی‌مانند و وزیر ، مدافعان امنیت غذاییرا ارج می نهد.

رسانه‌های حوزه کشاورزی فقدان چنین گوهر گرانقدر و اندیشه تابناکی را به خاندان خصوصی، وابستگان، پیوستگان، شاگردان و خیل عظیم دوستانش به‌ویژه جامعه بزرگ کشاورزی و وزرا و معاونین وزرای سابق و فعلی تسلیت عرض می‌نماید.


بیشتر بخوانید:

دیدگاه تان را بنویسید

  • ریرا پاسخ به نظر

    این بزرگان باید در یک سیستم شایسته‌سالار دیده می‌شدند و تاثیرگذاری در کشور را به اجرا می‌گذاشتند. اما معلوم است که چرا این چنین نشد.

    • golbaf

      ریرای عزیز
      سلام
      با شما هم عقیده هستیم، و امیدواریم روزی فرابرسد که بزرگان این کشور در جایگاه حقیقی خود قرار بگیرند و به نحو شایسته از آنان تقدیر شود.
      به امید آن روز

چندرسانه‌ای