آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44361

لطفا کوه‌های تهران را نخورید

شاید خیلی ها نمی دانند که در جنوب تهران و شهر ری که منطقه ۲۰ تهران حساب می‌شود، کوه داریم.

لطفا کوه‌های تهران را نخورید

اخبار سبز کشاورزی؛ کوه‌هایی زیبا و خوش فرم که مدت‌هاست کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت گردی و ورزش دارند با چنگ و دندان از تنها کوهستان جنوب تهران مراقبت و ساماندهی‌اش می‌کنند.

هیات کوهنوردی شکل گرفته و قله «راگا» در منطقه محل صعود علاقه مندان کوهنوردی و ورزشکاران رشته‌های دیگر شده است.

کوهنوردان و ورزشکاران خودشان دست به کار شده‌اند و دارند بخشی از کوهستان را درختکاری می‌کنند.

هر کوهنوردی که می‌رود به سمت قله دو بطری نوشابه خالی که کنار استخر پایین قله قرار دارد را آب می‌کند و می‌برد در محلی بالای کوه قرار می‌دهند.

فرد یا افرادی هم مسئول آبیاری درختان هستند که با استفاده از این آب‌ها به نوبت به درختان آب می‌دهند.

راگا نام قدیمی شهر ری است و مانند ری کوهی دلنشین و آرام است که می‌تواند فرصت کوهنوردی را به مردم جنوب تهران به خصوص خانواده‌ها بدهد.

یادمان باشد همه خانواده‌ها و مردم امکان و هزینه ندارند که هر هفته برای کوهنوردی به شمال تهران بروند.  این کوه بومی و محلی آخرین امید این گروه است.

باید این کوهستان با مشارکت اهالی و به وسلیه کوهنوردان و متخصصان محیط زیست در حالی که ویژگی و شکل اصلی خود را حفظ می کند، ساماندهی شود.

اما آنچه در این کوهستان می‌بینیم و زیبا نیست، ناپدید شدن برخی از تپه‌ها و قله‌های کوچک و بزرگ با بهانه‌های مختلف است.

قدیمی‌های ری مدام در کوه با دست نقاطی را نشان می‌دهند و با آه و افسوس می‌گویند فلان نقطه را می‌بینی، آنجا کوه و تپه بود که ما در آن بازی می‌کردیم یا برای تمرین ورزشی در آنجا کوهنوردی می‌کردیم.

هنوز هم ماشین‌های سنگین در این کوه‌ها در حال از بین بردن بخش‌هایی از راگا هستند. لطفا کوه‌های جنوب تهران را نخوردید. لطفا راگاه را نخورید./آرمان امروز

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای