آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44953

پاکسازی پارک جنگلی النگدره گرگان از زباله+فیلم

بخش‌هایی از پارک جنگلی هیرکانی النگدره گرگان موسوم به فسیل زنده پنجاه میلیون ساله در حوزه شهرستان گرگان توسط علاقه مندان به طبیعت، دانشجویان، کوهنوردان و دوستداران محیط زیست از زباله و پسماندها و فیلترهای سیگار پاکسازی شد.

پاکسازی پارک جنگلی النگدره گرگان از زباله+فیلم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی، بعد از برقراری ممنوعیت عبور و‌ مرور خودرو  و ‌موتورسیکلت در این پارک از تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ بخش هایی از پارک جنگلی النگدره در حوزه شهرستان گرگان صبح یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ توسط علاقه مندان به طبیعت و دوستداران محیط زیست از زباله و پسماندها پاکسازی شد تا در سال جدید جنگل پاک و پاکیزه تحویل شهروندان‌گردد.

در پاکسازی طبیعت جنگل زیبای النگدره بالغ بر ۳۰۰ نفر از دانشجویان، اعضای سازمان مردم نهاد حامی محیط زیست و طبیعت دوستان و‌مردم گرگان و سایر شهرهای استان حضور داشتند.

WhatsApp Image 2024-03-17 at 18.13.51

در این پاکسازی که شامل جاده اصلی و بخش شرقی مناطق جنگلی النگدره بود، حدود سه وانت پر از زباله نیسان جمع آوری و با خودروی مخصوص حمل زباله به محل‌های مخصوص برای انتقال به مراکز پردازش منتقل شد.

جنگل‌ها قبل از ما بوده‌اند و بعد از ما نیز خواهند بود

دکتر محمد اسماعیل اسدی، پژوهشگر بین المللی آب و خاک و یکی از دوستداران محیط زیست در این مراسم گفت: این‌ ما انسان‌ها هستیم ‌که برای ایجاد حال خوب خود و طبیعت درمانی به جنگل‌ها و طبیعت نیاز مبرم داریم و طبیعت و جنگل‌ها به ما نیازی ندارند؛ زیرا جنگل‌ها قبل از ما بوده‌اند و بعد از ما نیز خواهند بود.

وی اقزود: پس باید برای بقای خود مبادرت به حفظ این‌ جنگل‌ها بنماییم و در اینجا هر یک از ما شهروندان مسئولیم و باید به وظیفه خود که عدم ایجاد زباله و پسماند در این جنگل هیرکانی بازمانده از دوران سوم زمین شناسی است عمل نماییم. ضمن اینکه مسئولین محترم نیز باید زیرساخت‌های مناسب برای گسترش مشارکت‌های مردمی را آماده نمایند و این منع عبور و‌مرور خودرو و وسایط نقلیه موتوری در این پارک عصر ژوراسیک پایدار و مستمر برقرار بماند.

پارک جنگلی هیرکانی النگدره گرگان یکی از پارک‌های انحصاری جنگلی و معروف شمال کشور به مساحت ۱۸۵ هکتار است که در قلب شهر گرگان مرکز استان گلستان واقع گردیده است.

این پارک از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان‌های دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان قرار دارد.

درختان انجیلی، بلوط، ممرز، توسکا، خرمندی، لرگ، آزاد و .... از گونه های متنوع درختان و توکا، دارکوب، چرخ ریسک، سهره، سینه سرخ، دم جنبانک، بلبل و ..... از گونه های متنوع پرندگان موجود در این پارک جنگلی درون شهری هستند که با برقراری منع عبور و‌مرور خودرو فرصت زادآوری و احیای دوباره به کلیه موجودات زنده این اکوسیستم داده شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای