خبر فوری
شناسه خبر: 46813

آغاز کاهش نسبی دما در برخی استان‌ها از امروز

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از آغاز کاهش دمای هوا در برخی مناطق کشور از روز یکشنبه (8 مرداد) خبر داد.

آغاز کاهش نسبی دما در برخی استان‌ها از امروز

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ صادق ضیائیان افزود: تا روز یکشنبه (18 مردادماه) دمای هوا در شمال کشور یعنی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی کاهش می یابد. خراسان شمالی. ، استان های زنجان، قزوین، مرکزی و البرز تا حدودی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: افزایش دما در نیمه شرقی و غربی کشور طی این روز دور از انتظار نخواهد بود و پیش بینی می شود دما در سایر نقاط کشور بدون تغییر بماند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات اقلیمی سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز دوشنبه (18 مرداد) در نیمه شمالی کشور کاهش دما داریم و در اکثر نقاط دما یک تا پنج درجه کاهش می یابد، گفت: درجه سلسیوس. دمای هوا در جنوب استان های بوشهر، هرمزگان و فارس یک تا دو درجه سانتی گراد کاهش می یابد و در سایر مناطق بدون تغییر خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (18 مرداد) در استان های واقع در شمال غرب کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان افزایش دما پیش بینی می شود و در سایر استان ها دما کاهش یا بدون تغییر خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه (19 مرداد) دمای هوا در برخی نقاط کشور یک تا دو درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

ضیائیان در پایان با اشاره به وضعیت دمایی استان تهران اظهار کرد: از فردا (18 مرداد) کاهش دما در استان تهران پیش بینی می شود و خنک ترین روز این استان روز سه شنبه (18 مرداد) با 38 درجه خواهد بود. درجه سانتی گراد و دما از چهارشنبه کمی افزایش می یابد اما به دمای هفته گذشته نمی رسد زیرا هفته گرمی بود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای