خبر فوری
شناسه خبر: 47812

تبریک مدیر اجرایی مجمع مشورتی بین‌المللی پنبه به مناسبت روز جهانی پنبه+ ویدئو

تبریک اریک تراخنبرگ، مدیر اجرایی مجمع مشورتی بین المللی پنبه این روز را به مردم ایران تبریک گفت.

تبریک مدیر اجرایی مجمع مشورتی بین‌المللی پنبه به مناسبت روز جهانی پنبه+ ویدئو

اخبار سبز کشاورزی؛ تبریک اریک تراخنبرگ، مدیر اجرایی مجمع مشورتی بین المللی پنبه این روز را به مردم ایران تبریک گفت. متن پیام وی به شرح زیر است:

سلام و تبریک روز جهانی پنبه (World Cotton Day) به همه شما عزیزانی که این روز را در ایران جشن می‌گیرند. نام من اریک تراختنبرگ است و مدیر اجرایی مجمع مشورتی بین‌المللی پنبه (ICAC)یکی از بنیانگذاران اصلی روز جهانی پنبه هستم.

پیام من دو بخش دارد: تبریک و درخواست. قبل از هر چیز، مایلم به دانشمندان ایرانی و جهانی پنبه که در سراسر جهان مورد احترام هستند، به خاطر تلاشی که برای رویارویی با چالش‌های پنبه از طریق توسعه ارقام مقاوم به خشکی و پرمحصول انجام می‌دهند، تبریک بگویم.

همه می‌دانیم که مؤسسه تحقیقات پنبه ایران حداقل ۱۲ واریته پنبه معرفی کرده است که در حال حاضر ارقام خرداد، گلستان و ارمغان بیش از ۷۰ درصد مساحت پنبه ایران را پوشش می‌دهند.

در پنج سال گذشته، بهره‌وری پنبه ایران به‌طور متوسط نزدیک به ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار الیاف بوده است که در میان بالاترین ارقام تاکنون بوده است. در نهایت، محققان ایرانی به تحقیقات نوآورانه‌ای در زمینه آگرواکولوژی، سلامت خاک و مدیریت کرم‌های غوزه پنبه و ویروس پیچ خوردگی برگ پرداخته‌اند.

بنابراین به ایران و جامعه پژوهشی آن تبریک می‌گویم؛ اما درخواست و خواهش من این است که این قبیل کارها استمرار داشته باشد و ادامه دهید؛ زیرا پنبه به کمک شما نیاز دارد.

اما چالش‌هایی مانند تغییرات اقلیمی، کشت پنبه را در بسیاری از نقاط جهان تهدید می‌کند. کشت ارقام بیشتر حیاتی است. بهبود سلامت خاک برای حفظ عملکرد و بهره‌وری پنبه حیاتی است.

مدیریت حشرات خطرناک، آفات و بیماری‌ها نیز حیاتی است و یافتن راهکارهایی برای افزایش درآمد کشاورزان، البته، نقش محوری را برای موفقیت ما به‌عنوان یک بخش جهانی پنبه نقش اساسی دارد.

جهان به یک صنعت پنبه قوی و پر رونق نیاز دارد، زیرا فقر را در همه جا کاهش می‌دهد. زنان را که بیش از ۴۳ درصد از کشاورزان پنبه در جهان را تشکیل می‌دهند، توانمند می‌کند.

برای کمک به مبارزه با تغییرات اقلیمی، کربن را در زیست توده خود جدا می‌کند و هنگامی که یک محصول از پنبه به پایان عمر مفید خود می‌رسد، زمانی‌که دور ریخته می‌شود، تجزیه شده و مواد مغذی را به خاک بازمی‌گرداند.

پنبه می‌تواند همه این کارها را برای ما انجام دهد، زیرا دانشمندان متعهدی مانند آنهایی که اینجا در جامعه تحقیقاتی ایران هستند، وجود دارند و متعهد به حفظ محیط زیست هستند.

روز جهانی پنبه برای ترویج و بزرگداشت مهم‌ترین فیبر طبیعی جهان و کسانی که برای اطمینان از موفقیت آن بسیار تلاش می‌کنند، ایجاد شد.

برای همه دوستانمان در ایران، از طرف مجمع مشورتی بین‌المللی پنبه روز جهانی پنبه را برای همه شما شاد و پربار آرزومندم.

Eric Trachtenberg is the Executive Director of the International Cotton Advisory Committee (ICAC) where he provides strategic leadership to serve the cotton and textile community.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای