آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46242

یادبود پیشکسوتان موسیقی خطه مازندران برگزار می شود

چهارشنبه 30 خردادماه مراسم بزرگداشت محمدرضا اسحاقی گرجی پیشکسوت موسیقی مازندران در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

یادبود پیشکسوتان موسیقی خطه مازندران برگزار می شود

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا، انجمن آثار و یادمان های فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران روز چهارشنبه ساعت 16 مراسم یادبود این نوازنده و دوتار مازندرانی را برگزار می کند. 9 خرداد در سالن اجتماعات جامعه شهید مطهری (ره).

در این مراسم تعدادی از اساتید صاحب نام موسیقی درباره جایگاه و اهمیت موسیقی گرجستان در صنعت موسیقی این کشور سخنرانی خواهند کرد.

محمدرضا اسحاقی گرجی در سال 1326 در روستای گورجی در 5 کیلومتری غرب شهرستان بهشهر به دنیا آمد. مادرش در شعر و موسیقی فعال بود. این روحیه مساعد او را به این هنر سوق داد و از 11 سالگی زیر نظر حسن علیپور معروف به «حسن طبال» نواختن ساز تمبک را آغاز کرد. بعدها به دوتار روی آورد و همزمان در تلاوت شرکت کرد. وی همچنین از تمرینات دوتار علی اصغر ابراهیم نژاد گورجی بهره برد.

ر در سال ۱۳۶۴ به جشنواره فجر گرجستان دعوت شد و فعالیت موسیقی خود را به صورت رسمی و جدی آغاز کرد. در سال 1365 به همت اسحاقی گرجی گروه موسیقی «مشتاق حسن» را تأسیس کرد. این گروه از هفتمین جشنواره موسیقی فجر تاکنون در حدود 26 جشنواره شرکت کرده و موفق به کسب مقام شده است.

از آخرین فعالیت های این هنرمند می توان به حضور مازندرانی به عنوان نوازنده و خواننده در سریال پایتخت در کنار گروه موسیقی محلی «طبری» اشاره کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای