خبر فوری
شناسه خبر: 47021

مشارکت موثر بانک کشاورزی در ارتقای شاخص و ضریب مکانیزاسیون

پرداخت 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون از سوی بانک کشاورزی

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی از پرداخت 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در ارتقای شاخص و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد.

پرداخت 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون از سوی بانک کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی؛ وهب متقی‌نیا سرپرست و رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی از پرداخت 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی طی سال گذشته و چهار ماهه ابتدای سال جاری و مشارکت موثر این بانک در ارتقای شاخص و ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی خبر داد.

متقی‌نیا با اعلام این خبر اظهار داشت: بانک کشاورزی به منظور نقش آفرینی در تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی و تزریق فناوری های نوین برای تسهیل و استاندارد سازی مراحل تولید محصولات کشاورزی و تولیدات وابسته و با هدف افزایش تولید با کیفیت داخلی، تامین امنیت غذایی و پایداری سفره هموطنان، رشد صادرات و رونق اقتصادی کشور، از ابتدای سال 1402 تا پایان تیرماه سال 1403 جمعا 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به فعالان بخش کشاورزی پرداخت کرده است.

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در اولویت برنامه های اعتباری بانک کشاورزی 

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در اولویت برنامه های اعتباری این بانک قرار دارد و در سال جاری نیز 50 هزار میلیارد ریال خط اعتباری برای نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی در قالب تسهیلات مکانیزاسیون درنظر گرفته شده است که بر اساس ضوابط و مقررات به متقاضیان ازجمله کشاورزان، باغداران، دامداران، واحدهای تولیدی مرتبط و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، برای تهیه ماشین آلات و ادوات پرداخت می شود.

شایان ذکر است بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، سهم به سزا و نقش مهمی در گذار از کشاورزی معیشتی و سنتی به کشاورزی اقتصادی و صنعتی و نهایتا بالابردن کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی و صنایع وابسته با هدف جهش تولید و تامین امنیت غذایی کشور داشته است. / روابط عمومی بانک کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای