خبر فوری
شناسه خبر: 47627

واردات ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تن نهاده دامی طی شش ماه

عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی گفت: بر اساس آمار در ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تن نهاده دامی وارد شده است.

واردات ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تن نهاده دامی طی شش ماه

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ مهدی نهاوندی، عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی گفت: براساس آمار در ۴ ماهه نخست امسال در مجموع بیش از ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تن نهاده دامی با ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار وارد شده که در مقایسه با سال قبل از لحاظ وزنی ۱۲ درصد افزایش و ارزشی ۷ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه ذرت بالاترین سهم واردات نهاده های دامی را داراست، افزود: بر اساس آمار از مجموع واردات نهاده های دامی بیش از ۳ میلیون و ۷۴۶ هزار تن به ذرت، ۷۰۶ هزار و ۱۶۵ تن جو، یک میلیون و ۶۷ هزار تن کنجاله سویا و ۸۲۴ هزار و ۵۷۲ تن دانه سویا اختصاص دارد.

نهاوندی با بیان اینکه مشکلی در ارتباط با تامین نهاده دامی نداریم، گفت: وضعیت تامین در ۶ ماهه نخست سال از ثبات و آرامش بسیار خوبی برخوردار بوده و با توجه به کاهش قیمت های جهانی و نظم و شفافیت در فرآیند های اجرایی مربوط به تامین به ویژه سیاست های حاکم بر تخصیص و تامین ارز به نظر می رسد با وجود تاخیر چند ماهه در تامین ارز نهاده های وارداتی کشور اما بخش خصوصی توانسته است با جریان مستمر تامین نهاده امنیت و آرامش نسبی برای تولیدکنندگان محصولات دامی را فراهم کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده دامی ادامه داد: در حال حاضر از مهمترین عوامل وضع موجود مشارکت تشکل های تخصصی تامین کننده نهاده در سیاست گذاری و تصمیم گیری های مرتبط بوده که هم زمان تعداد تامین کننده ها را نیز افزایش داده و شرایط نسبتا رقابتی تری را در بازار نهاده ایجاد نموده است که امیدواریم در دولت جدید بر پایه شعارها و وعده های رئیس جمهور این روند همکاری تقویت شود .

او با اشاره به تاثیر افزایش تعرفه واردات نهاده های دامی بر بازار گفت: موضوع عوارض ابلاغی تحت عنوان از قلم افتاده به کالاهای اساسی ۴ ماه بعد از سال هم ابلاغ شد که بدلیل ابهامات حقوقی متعدد اتحادیه از طریق مراجع قانونی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیگیر آن است چراکه این امر با سیاست های دولت در صیانت از سفره مردم در تعارض و تضاد قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای