آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46372

شروع دشوار تابستان اتحادیه اروپا

پیش‌بینی عملکرد تقریباً برای همه محصولات در نظر گرفته شده در سطح اتحادیه اروپا به سمت پایین بازنگری شد، اما نزدیک به میانگین 5 ساله باقی ماند.

شروع دشوار تابستان اتحادیه اروپا

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ پیش بینی عملکرد برای گندم دوروم به شدت کاهش یافت. عمدتاً به دلیل تجدید نظرهای نزولی برای فرانسه و ایتالیا و پیش‌بینی عملکرد گندم نرم برای ایتالیا، رومانی و هلند به شدت کاهش یافت.

بارندگی بیش از حد در مناطق وسیعی از غرب اروپا و شمال ایتالیا

آب اضافی در بنلوکس، آلمان غربی، شمال شرقی فرانسه و شمال ایتالیا ادامه یافت و بر رشد محصول و عملیات مزرعه تأثیر منفی گذاشت. کاشت صیفی جات هنوز در بسیاری از این مناطق ادامه دارد. با تاخیر کلی تا دو ماه. فشار آفات و بیماری ها نیز در این مناطق به دلیل ترکیب دمای گرم در بیشتر فصل بهار، رطوبت زیاد و شرایط سخت برای سمپاشی و سایر عملیات مزرعه ای بالا باقی می ماند.

در جنوب آلمان، حوادث بارندگی شدید اخیر پس از شرایط مساعد قبلی، منجر به قطع آب و سیل‌های محلی شد.

تاثیر منفی کمبود آب بر محصولات در چندین بخش از مرکز، جنوب و شرق اروپا 

در شرق آلمان، جنوب غربی لهستان و شمال شرق لهستان تا کنون بدون تأثیر منفی بر محصولات کشاورزی سطوح رطوبت خاک در حال کاهش است. این مورد در بخش‌هایی از مجارستان، رومانی، اوکراین و روسیه نیست، جایی که کمبود آب پایدار بر انتظارات عملکرد محصولات زمستانه تأثیر منفی گذاشته است. 

امواج گرما در اسپانیا

در اسپانیا، جایی که انتظارات کلی عملکرد مثبت است، موج گرما در ماه ژوئن وضعیت محصولات زمستانه را در برخی از مناطق شرق که قبلاً تحت تأثیر تنش آبی قرار گرفته بودند، بدتر کرد.

شروعی مطلوب برای فصل برنج

کارزار کاشت در بخش‌های بزرگی از مناطق برنج‌کار اروپا با تأخیر همراه بود، به‌علت بارش‌های مکرر در ماه‌های آوریل و می. با این وجود، در مقایسه با سال 2023، پیش بینی می شود که سطح کاشت برنج به لطف سطوح بالای برف و آب موجود در مخازن موجود برای آبیاری افزایش یابد. پیش بینی عملکرد برنج در حال حاضر بر اساس روندهای تاریخی است و 7.0 درصد بالاتر از میانگین 5 ساله در سطح اتحادیه اروپا است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای