آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46216

دستور العمل نگه داری توت فرنگی برای تازگی بیشتر از یک هفته

هیچ چیز بهتر از توت فرنگی های قرمز آبدار در تابستان وجود ندارد، اما اگر فقط یک یا دو روز پس از خرید خیس شده و فاسد شوند، می تواند بسیار ناامید کننده باشد.

دستور العمل نگه داری توت فرنگی برای تازگی بیشتر از یک هفته

اخبار سبز کشاورزی؛ توت فرنگی ها اغلب قبل از زمانی که باید، فاسد می شوند زیرا محتوای آب بالایی دارند، به این معنی که وقتی در معرض هوا قرار می گیرند به سرعت باکتری ها و کپک ها را جذب می کنند. آنها همچنین بسیار ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند، به این معنی که اگر به درستی نگهداری نشود، باکتری ها می توانند به پوست میوه نفوذ کنند.

خوشبختانه، اولگا کلیوچیتس، توسعه‌دهنده دستور غذا و بنیان‌گذار Olgas Flavor Factory به اشتراک گذاشته است که یک روش سریع 10 دقیقه‌ای ذخیره‌سازی غذا برای تازه نگه داشتن توت فرنگی برای یک هفته بیشتر وجود دارد.

او گفت: «خیلی راحت است که محصول شسته شده، برش خورده و آماده برای لذت بردن باشد. با این حال، توت فرنگی خیلی زود پژمرده می شود و کپک می زند. دیگر نه! در اینجا روشی وجود دارد که به طرز شگفت انگیزی کار می کند.»

نحوه ی نگهداری توت فرنگی برای ماندگاری بالا

بهترین راه برای کاهش سرعت فساد جلوگیری از رسیدن هوا و رطوبت به توت فرنگی است که به توقف رشد کپک کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که توت فرنگی ها را به طور کامل در یک کاسه بزرگ آب بشویید و بگذارید به مدت پنج دقیقه خیس بخورد تا تا حد امکان از شر آلودگی ها و آلودگی ها خلاص شود. سپس، توت ها را روی یک آبکش قرار دهید و زیر آب جاری تمیز بشویید، سپس روی یک حوله آشپزخانه تمیز یا حوله کاغذی قرار دهید و صبر کنید تا خشک شوند.

یک حوله کاغذی را در ته شیشه با درب یا ظرف شیشه ای دربسته قرار دهید و سپس توت فرنگی ها را اضافه کنید. قبل از نگهداری از توت ها اطمینان حاصل کنید که کاملا خشک شده اند. توت فرنگی های آماده شده را در یخچال قرار دهید تا هفت روز یا حتی بیشتر تازه بماند.

دستمال کاغذی رطوبت اضافی را که توت فرنگی آزاد می کند به دلیل محتوای آب زیاد جذب می کند و به خشک و تازه ماندن آنها کمک می کند. همچنین از تراکم توت فرنگی در یخچال محافظت می کند و همچنین از کبودی آن ها جلوگیری می کند، بنابراین احتمال کپک زدن آن ها قبل از زمان وجود ندارد.

برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که توت فرنگی و سایر میوه ها را در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید، زیرا بهداشتی تر است و شیشه دارای خواص حرارتی است، که غذا را در دمای ثابت نگه می دارد تا برای مدت طولانی تری تازه بماند.

اولگا گفت: "مدت تازه ماندن آنها بستگی به تازه بودن توت فرنگی های شما دارد. اگر واقعا تازه باشند و  مراحلی را که به شما نشان دادم انجام دهید، برای هفت تا ده روز تازه خواهند بود.”

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای