خبر فوری
شناسه خبر: 46312

به خاطر داشته باشید که چقدر آبمیوه می‌نوشید

نوشیدن آب میوه همیشه مفید نیست

آیا برای گرفتن یک لیوان آب میوه تازه به آشپزخانه می روید؟ یک دقیقه صبر کنید و درک کنید که نوشیدن آب میوه با خوردن میوه تازه یکی نیست!

نوشیدن آب میوه همیشه مفید نیست

اخبار سبز کشاورزی؛ در طول اقامت در هتل، لذت بردن از بوفه صبحانه مجلل یکی از نکات برجسته برای بسیاری از ما است. عطر کروسانت های تازه پخته شده با صدای تخم مرغ هایی که در پیشخوان پخته می شوند، کل تجربه را افزایش می دهد.

هنگام خوردن غذاهای مختلف، اغلب یک لیوان آب میوه تازه را انتخاب می کنیم، زیرا همیشه به ما گفته شده است که برای سلامتی مفید است.

با این حال، آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا آب میوه همیشه در لیوان های کوچک در هتل ها سرو می شود؟ آنها لزوماً این کار را صرفاً برای اهداف کاهش هزینه انجام نمی دهند (اگرچه ممکن است این یک عامل باشد)، بلکه به این دلیل است که نوشیدن مقدار زیادی آب میوه ممکن است آنطور که معمولاً تصور می شود سالم نباشد.

نوشیدن آب میوه مانند میوه تازه نیست

دکتر سانگیتا تیواری، متخصص تغذیه بالینی می گوید: نوشیدن آب میوه تازه و خوردن میوه کامل از چندین جهت متفاوت است.

- میوه های کامل دارای فیبر هستند، در حالی که اکثر آب میوه ها صاف شده اند و بسیاری از فیبر را از بین می برند.

- بدون فیبر، آب میوه می تواند منجر به افزایش سریعتر سطح قند خون شود.

- آب میوه نسبت به میوه کامل کالری بیشتری دارد، زیرا اغلب برای تولید یک لیوان آب میوه به چندین میوه نیاز است. این می تواند منجر به مصرف کالری و قند بیشتر شود.

- علاوه بر این، آب میوه ممکن است دارای محتوای قند بیشتری نسبت به میوه کامل باشد، به خصوص اگر حاوی قندهای اضافه شده باشد یا از کنسانتره تهیه شده باشد.

- میوه‌های کامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی خود را حفظ می‌کنند، در حالی که فرآیند آب‌گیری می‌تواند منجر به از دست دادن برخی مواد مغذی، به‌ویژه ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین C شود.

- خوردن میوه کامل به دلیل محتوای فیبر و فرآیند جویدن، سیر کننده تر و سیر کننده تر از نوشیدن آب میوه است.

قندهای موجود در میوه

چایتالی ران، متخصص تغذیه بالینی می‌افزاید: برداشت‌های متفاوتی در مورد آب میوه‌ها وجود دارد، برخی از مصرف آن حمایت می‌کنند در حالی که برخی متفاوت هستند، اما آنچه در واقع مهم است روش تهیه آب میوه و مقدار مصرف آن است.

علاوه بر این، فیبر موجود در کل میوه به شما کمک می کند احساس سیری کنید و با ترویج حرکات منظم روده، یبوست را تسکین دهید.

وقتی میوه کامل را می خورید، بدن شما برای جذب قندهای موجود در میوه زمان می برد. اما وقتی آب میوه می نوشید، قند خون افزایش می یابد. در نتیجه، بدن شما فوراً انسولین ترشح می کند و مقدار زیادی از قند موجود در خون شما به چربی و گلیکوژن تبدیل می شود. این باعث می شود احساس گرسنگی کنید و در نهایت بیشتر غذا بخورید.

اگر شکر را به آب میوه خود اضافه کنید، قطعا ناسالم خواهد بود. به عنوان مثال، اضافه کردن 25-30 گرم شکر، مانند نوشیدنی های گازدار، به 180-250 میلی لیتر آب میوه تازه.

آیا این به معنای مضر بودن آبمیوه است؟

خیر، آب میوه تازه می تواند راهی مناسب برای افزایش مصرف ویتامین های ضروری، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها باشد.

آب رسان و راهی مناسب برای مصرف انواع میوه ها است و دارای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و فلاونوئیدها است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند.

همچنین می تواند منبعی از قندها و الکترولیت های طبیعی باشد و به طور بالقوه برای ریکاوری بعد از ورزش مفید باشد.

مصرف آب میوه مطمئناً سالم‌تر از نوشیدن نوشابه‌های نوشابه یا نوشیدنی‌های با طعم میوه با شیرینی مصنوعی است. با این حال، هیچ چیز بهتر از نوشیدن یک لیوان آب و خوردن یک میوه کامل نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای