آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46396

اولین تقابل بایدن و ترامپ/ مهمترین محورهای مناظره بایدن و ترامپ چه بود؟

این اولین مناظره در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است که در آن یک رئیس جمهور مستقر در برابر سلف خود، رئیس جمهور سابق، در مقابل میلیون‌ها بیننده تلویزیونی قرار می گیرد.

اولین تقابل بایدن و ترامپ/ مهمترین محورهای مناظره بایدن و ترامپ چه بود؟

اخبار سبز کشاورزی؛ پنج ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ اولین مناظره خود را در روز پنجشنبه ساعت 9 شب خواهند داشت.

به وقت شرق در آمریکا و صبح جمعه به وقت تهران به همت شبکه تلویزیونی CNN و بدون کمک بینندگان استودیو به صورت لفظی با یکدیگر درگیر شدند.

این مناظره علاوه بر اینکه به دلیل تمرکز نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه بر مسائل اقتصادی و مهاجرتی از اهمیت بالایی برخوردار است، اولین مناظره در تاریخ ایالات متحده بود که در آن یک رئیس جمهور در حال حاضر در مقابل رئیس جمهور قبلی خود، رئیس جمهور سابق، در مقابل رئیس جمهور قرار گرفت. میلیون ها بیننده

نکات مهم مناظره بایدن و ترامپ:

در این مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ در مورد موضوعاتی مانند اقتصاد آمریکا و تورم، حقوق سقط جنین، مهاجرت، جنگ در اوکراین و تهاجم و حتی بازی های گلف از یکدیگر انتقاد کردند و درگیری های لفظی شدیدی بین آنها رخ داد.

این دو نامزد چندین بار در جریان مناظره به مسائل شخصی پرداختند که ترامپ دو بار به هانتر پسر جو بایدن و محکومیت او به داشتن اسلحه غیرقانونی اشاره کرد. بایدن همچنین محکومیت های جنایی ترامپ در پرونده حق سکوت علیه این بازیگر فیلم های پورن و در پرونده تجاوز جنسی مدنی علیه جین کارول را مورد هدف قرار داد.

صدای جو بایدن، رئیس جمهور 81 ساله ایالات متحده، در حین مناظره خشن و خسته به نظر می رسید و گاه سخنان خود را فراموش می کرد.

ترامپ 78 ساله پر انرژی بود، اما بر اساس تایید رسانه ها، او ادعاهای نادرست زیادی را مطرح کرد.

نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه هر دو از خود دفاع کردند و در پاسخ به سوالی درباره سن خود یکدیگر را به عدم توانایی در اداره کشور متهم کردند.

پس از آنکه دونالد ترامپ، قاسم سلیمانی را یکی از بزرگترین تروریست های جهان خواند و ترور وی را دستاورد دولت خود خواند، بایدن او را به «انفعال علیه ایران» در جریان حمله به پایگاه عین الاسد متهم کرد.

هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا از اسرائیل حمایت کردند و خواهان نابودی حماس در رابطه با جنگ غزه شدند. بایدن گفت تمرکز دولتش بر پایان دادن به درگیری در غزه است، اما دونالد ترامپ تاکید کرد که اسرائیل باید «کار را به پایان برساند».

در جای دیگری از مناظره، دونالد ترامپ حمله حماس به اسرائیل را نتیجه سیاست خارجی بایدن در قبال ایران دانست و گفت: "آنها در زمان من شکست خورده بودند. من به کسی اجازه نمی دادم از آنها مراقبت کند. پول آنها تمام شد. آنها تمام شدند. آنها برای حماس هیچ پولی نداشتند.آنها پولی برای کار تروریستی نداشتند.»

کارشناسان و ناظران دموکرات و جمهوری خواه دونالد ترامپ را برنده این مناظره ارزیابی کردند تا جایی که برخی از دموکرات ها اگرچه از نتیجه این مناظره ابراز ناامیدی کردند، اما گزینه کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی را نیز مطرح کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای