خبر فوری
شناسه خبر: 46640

زمان و نحوه برداشت گوجه فرنگی برای طعم مطلوب

گوجه فرنگی از ارثی گرفته تا انواع رایج تر، طعم فوق العاده ای دارد و ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی دارد. اگر به پرورش گوجه فرنگی در باغ خود فکر می کنید، مهم است که بدانید دقیقا چه زمانی باید آنها را برداشت کنید. خیلی زود برداشت کنید و گوجه فرنگی ها نرسیده باشند. برداشت بسیار دیر است و ممکن است گوجه فرنگی غیرخوراکی شود.

زمان و نحوه برداشت گوجه فرنگی برای طعم مطلوب

اخبار سبز کشاورزی؛ مهمترین چیز برای تعیین آماده بودن گوجه فرنگی برای برداشت این است که رنگ آنها را بررسی کنید. لی جونز، کشاورز و مالک The Chef’s Garden، یک مزرعه احیا کننده، می گوید: گوجه فرنگی ها باید رنگی عمیق و ثابت متناسب با تنوع خود داشته باشند، چه قرمز، زرد، نارنجی یا بنفش.

سفتی گوجه فرنگی خود را ارزیابی کنید

جونز می‌گوید: گوجه‌فرنگی رسیده باید کمی سفت باشد اما کمی تحت فشار قرار گیرد. رسیدن گوجه فرنگی متفاوت از سایر گیاهان است. آنها از پایین به بالا می رسند، بنابراین قسمت بالای گوجه فرنگی باید سفت تر از پایین باشد.

دستورالعمل

- گوجه فرنگی ها را با قیچی باغچه خود با بریدن تا جایی که می توانید به میوه ها از روی گیاه جدا کنید. همانطور که باغبان گوجه فرنگی با تجربه تری هستید، می توانید به آرامی گوجه فرنگی ها را از روی گیاه بچرخانید.

- گیاهان خود را آبیاری کنید این امر تضمین می کند که گیاه پس از از دست دادن مقداری از میوه خود در طول برداشت، به رشد گوجه فرنگی ادامه دهد.

بهترین زمان برداشت گوجه فرنگی 

شش مرحله رسیدن گوجه فرنگی وجود دارد. به گفته ماریا هنری، مدیر کشاورزی شهری Carolina Farm Trust، شما می توانید در هر زمانی پس از مرحله چهارم برای گوجه فرنگی بالغ برداشت کنید. او می‌گوید: «می‌توانید در مرحله دو برداشت کنید تا ترک خوردگی [هنگامی که گوجه‌فرنگی شکافته یا می‌شکند] و آسیب حشرات را کاهش دهید». مرحله دوم "تاک رسیده" در نظر گرفته می شود، به این معنی که گوجه فرنگی پس از برداشت به رسیدن خود ادامه می دهد.

- مرحله بلوغ سبز: این زمانی است که گوجه فرنگی هنوز سبز است.

- مرحله شکننده: این زمانی است که رنگ بالغ برای اولین بار شروع به ورود می کند. هنری می گوید: «بسته به تنوع شما، رنگ می تواند مایل به برنزه، صورتی مایل به قرمز باشد. در این مرحله، اگر می خواهید گوجه فرنگی در داخل خانه برسد، آماده برداشت است.»

- مرحله چرخش: گوجه فرنگی تا به حال تا یک سوم رنگ بالغ خود را خواهد داشت.

- مرحله صورتی: گوجه فرنگی شروع به نرم شدن می کند.

- مرحله قرمز روشن: گوجه فرنگی بیش از نیمی از رنگ آن است.

- مرحله نهایی قرمز: گوجه فرنگی تمام رنگ بالغ خود را دارد و آماده خوردن است.

نحوه نگهداری گوجه فرنگی تازه

پس از برداشت، گوجه فرنگی را به درستی نگهداری کنید تا طعم و بافت آن حفظ شود. سامر تامپسون، باغبان چیره دست ساکن کلرادو و کارشناس عملیات در Love, Plants، می گوید: گوجه فرنگی های کاملا رسیده را تا چند روز در دمای اتاق، دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

اگر گوجه‌فرنگی‌های شما خیلی رسیده است، با نگهداری آن‌ها در یخچال، ماندگاری آن‌ها را افزایش دهید. او می‌گوید: «با این حال، قبل از غذا اجازه دهید به دمای اتاق برسند تا طعم و مزه‌شان بیشتر شود.

برای گوجه فرنگی های نارس، آن ها را در یک کیسه کاغذی یا یک جعبه مقوایی در دمای اتاق نگهداری کنید تا زمانی که رسیده شوند. تامپسون می‌گوید: افزودن یک موز رسیده می‌تواند فرآیند رسیدن را تسریع کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای