خبر فوری
شناسه خبر: 46694

عجیب ترین قوانین کشورهای دنیا

این قوانین عجیب و غریب بعضی اوقات برای کشورهای دیگر خنده دار است. در این مقاله به 6 قوانین می پردازیم.

عجیب ترین قوانین کشورهای دنیا

اخبار سبز کشاورزی؛ قوانین برای حفظ نظم وضع شده اند، اما گاهی اوقات می توانند به همان اندازه که الزام آور هستند گیج کننده باشند. در سرتاسر جهان، برخی مقررات به دلیل ویژگی‌های خاص خود متمایز می‌شوند که اغلب ما را سرگرم یا مبهوت می‌کنند. از ممنوعیت آدامس در سنگاپور گرفته تا محدودیت در تناسخ در چین، این قوانین عجیب و غریب درک ما از هنجارهای قانونی را به چالش می کشد.

ممنوعیت جویدن آدامس در سنگاپورممنوعیت جویدن آدامس در سنگاپور

سنگاپور به دلیل تمیزی خود مشهور است، استانداردی که از طریق قوانین سختگیرانه حفظ می شود. یکی از این قوانین ممنوعیت واردات و فروش آدامس است که در سال 1992 اجرا شد. این ممنوعیت پس از استفاده خرابکاران از آدامس برای ایجاد اختلال در خدمات حمل و نقل سریع انبوه، اجرایی شد. استثناهایی برای اهداف درمانی وجود دارد، اما در غیر این صورت، علاقه مندان به آدامس در سنگاپور شانس ندارند.

کوبیدن درب ماشین در سوئیسکوبیدن درب ماشین در سوئیس

سوئیس، سرزمین پنیر و دقت، یک حکم غیرعادی دارد: کوبیدن درب ماشین بعد از ساعت 10 شب غیرقانونی است. این قانون آرامش مناطق مسکونی را در طول شب تضمین می کند. ممکن است متخلفان با مجازات های شدید مواجه نشوند، اما این قانون نشان دهنده تعهد سوئیس به صلح و آرامش است.

تناسخ بدون اجازه در چین ممنوع استتناسخ بدون اجازه در چین ممنوع است

در یکی از عجیب‌ترین اقدامات قانونی، چین در سال 2007 قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن راهبان بودایی تبتی باید قبل از تناسخ، اجازه بگیرند. دستور شماره 5 دفتر امور مذهبی دولتی برای کنترل فرآیند تناسخ، با تأکید بر برتری دولت بر اعمال مذهبی طراحی شده است.

ممنوعیت کارتون پو در لهستانممنوعیت کارتون پو در لهستان

در شهر کوچک توزین، لهستان، یک قانون عجیب و غریب، شخصیت محبوب کودکان، وینی پو، را برای کودکان منع می کند. دلیل؟

نداشتن شلوار و جنسیت نامشخص او برای کودکان نامناسب تلقی می شد. این تصمیم سال 2014 راه‌های غیرمنتظره‌ای را نشان می‌دهد که ادراکات فرهنگی می‌توانند بر قوانین تأثیر بگذارند

ممنوعیت مردن در فرانسهممنوعیت مردن در فرانسه

در دهکده عجیب و غریب سارپورنکس، فرانسه، قانونی وجود دارد که افراد را از مرگ در محدوده شهر منع می کند، مگر اینکه قبلاً جایی در قبرستان محلی داشته باشند. شهردار در سال ۱۳۸۷ به دلیل کمبود جا در قبرستان این حکم را صادر کرد.

متخلفان، اگرچه قبلاً متوفی هستند، اما از نظر تئوری با مجازات‌های شدید مواجه می‌شوند - که این امر پوچی را برجسته می‌کند.

بیرون بردن حیوانات خانگی در ایتالیابیرون بردن حیوانات خانگی در ایتالیا

ایتالیا، با تاریخ و فرهنگ غنی خود، قوانین عجیب و غریب خود را نیز دارد، به ویژه در مورد حیوانات خانگی. به عنوان مثال، در تورین، طبق قانونی که در سال 2005 به تصویب رسید، صاحبان سگ موظفند حداقل سه بار در روز حیوانات خانگی خود را پیاده روی کنند. عدم رعایت می تواند جریمه سنگینی را به همراه داشته باشد که بر تعهد شهر به رفاه حیوانات تأکید دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای