آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44268

مطالبه‌گری انجمن‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی+فیلم

چندی پیش سازمان بنادر و دریانوردی با یک تفکر تخیلی، هزینه انبارداری کالاهای وارداتی مانند نهاده‌های دامی را 4 برابر کرد که انجمن واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور با استخدام یک وکیل توانست مصوبه سازمان را باطل و آنها را مجبور به عذرخواهی کند.

مطالبه‌گری انجمن‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی+فیلم

اخبار سبز کشاورزی؛ سال‌هاست که اعضای تولیدکننده عضو انجمن‌ها، تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها با مشکل بی‌توجهی و نبود حمایت و نقص خدمات رو به رو هستند و بارها اعتراض و تجمع در مقابل وزارتخانه ذی‌ربط، نصب پلاکارد و نیز با تحصن، یا ریختن محصولات کشاورزی همچون شیر، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و.. در خیابان، به طرح مشکلات خود پرداخته‌اند.

این اقدامات نه تنها باری از دوش آنها برنداشته، بلکه در مواردی با مشکلات دیگری مانند شناسایی و معرفی به حراست، مواخذه، دادن احضاریه و حتی بازداشت روبه رو شده‌اند؛ چرا که ایران فرانسه و بلژیک و هلند نیست که کشاورزان با تراکتور خود خیابان ها را ببندند تا به خواسته های خود برسند.

به همین جهت به نظر می‌رسد وکلای حقوق‌دان و حسابداران رسمی همراه با جامعه‌شناسان و اقتصاددانان دانا و آگاه بتوانند به این جمع کمک نمایند.

انجمن‌ها و تشکل‌ها ضرورت دارد برای پیگیری موضوعات صنفی خود حقوقدان، جامعه‌شناس و حسابدار متخصص استخدام کنند یا با آنها قرارداد ببندند.

 مسلما یک گروه سه تا چهار نفره یاد شده می‌تواند در استیفای حقوق قانونی، صنفی و حرفه‌ای در جو و فضایی مملو از آرامش و بدون نیاز به برون ریزی احساسات و تظاهرات به کمک مجموعه‌های تولیدی بشتابند و نهاد و سازمان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر را مجبور به تمکین خواسته کشاورزان کرده یا مجموعه دولتی خاطی را محکوم نمایند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • احمد پاسخ به نظر

    ای کاش قانون هم همیشه نه به قدرت دولت که به مردم خدمت کند.

چندرسانه‌ای