خبر فوری
شناسه خبر: 46759

علم‌الهدی: تمام مفاخر ایران همه از افغانستان بودند!+ ویدئو

ویدیویی از احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مورد توجه قرار گرفته وی در اظهارنظری عجیب تاکید کرد تمام مفاخر علم و فرهنگ ایران همه از افغانستان بودند!

علم‌الهدی: تمام مفاخر ایران همه از افغانستان بودند!+ ویدئو

ویدیویی از احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مورد توجه قرار گرفته که او در آن با طرح این ادعا که «ما با افغانی از یک خون و یک عنصر و یک نژادیم» در اظهارنظری عجیب تاکید کرد تمام مفاخر علم و فرهنگ ایران همه از افغانستان بودند!

اخبار سبز کشاورزی؛ ویدیویی از احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مورد توجه قرار گرفته که او در آن با طرح این ادعا که «ما با افغانی از یک خون و یک عنصر و یک نژادیم» در اظهارنظری عجیب تاکید کرد تمام مفاخر علم و فرهنگ ایران همه از افغانستان بودند! او ادعا کرد ابن سینا، فارابی، مولوی و آخوند خراسانی اهل افغانستان بودند.

این در حالی است که اساساً کشور افغانستان زاده استعمار انگلیس در دوره قاجار است و با زور از ایران جدا شده و موجودیتی به نام افغانستان وجود نداشته است. از سوی دیگر حتی با جغرافیای کنونی ابن سینا متولد بخارا (ازبکستان کنونی) در امپراتوری سامانی، مولوی بنابرقول قوی متولد وخش از توابع ولایت بدخشان (تاجیکستان کنونی) و آخوند خراسانی متولد مشهد است. سخنان قابل تامل علم الهدی را در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • ملاصدرا پاسخ به نظر

    بابا جان منظورشو کامل بیان نکرد و گرنه ما با افغانستان و سودان و ونزوئلا و یمن و لبنان و اریتره و چچن و چین و روسیه و کره شمالی و جزایر ناشناخته و از این نوع سرزمین ها اشتراک های بسیار داریم.
    فقط متوجه نشدم منظورش از ما کی بود؟

چندرسانه‌ای