خبر فوری
شناسه خبر: 1045

اپیدمی کرونا و تاثیر آن بر کشاورزی دیجیتال

با استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند هوش مصنوعی، کشاورزان در رابطه با پیشگیری از شیوع آفات مطلع می شوند که آسیب های محصول  کاهش یافته.

اپیدمی کرونا و تاثیر آن بر کشاورزی دیجیتال

اخبار سبز کشاورزی، قبل از شیوع COVID-19 کشاورزی دیجیتال در حال حرکت به سمت دیجیتالی شدن بود.

سام تیلور، تحلیلگر و سرمایه گذار مرزعه Raboban، می گوید: "تصور اینکه در آینده بدون داشتن تکنولوژی های بیشتر و پیشرفته تر، چگونه می توانید به یک کشاورز موفق تبدیل شوید، دشوار است."

وی می گوید: "با استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند هوش مصنوعی، کشاورزان در رابطه با پیشگیری از شیوع آفات مطلع می شوند که سبب می شود آسیب های محصول کاهش یافته و در هزینه ها صرفه جویی شود."

اکنون به خاطر اپیدمی گسترده و شدید COVID-19، و مخصوصا بخاطر فاصله های اجتماعی، روند دیجیتالی شدن سرعت بیشتری به خود گرفته است.

جیم هجز، یکی از تولید کنندگان ابزارهای دیجیتالی کشاورزی، درباره این ابزارها با استفاده از تصاویر ماهواره ای و داده های نقشه برداری، می گوید: "استفاده از ابزارهای دقیق و کشاورزی دیجیتال، کشاورزان را راحت تر و کیفیت محصولات را بالاتر برده است."

وی می افزاید: "ابزارهای دقیق، سبب حذف بذرشناسان از مزرعه نشده است، بلکه سبب توانمندی بیشتر آنها شده است. همچنین به انتقال ذهنیت به عملکرد و بهینه سازی آن کمک می کند. با بهینه سازی عملکرد در هر جریب زمین به کمک کارآمدترین ورودی ها، بیشترین بوته ها را بدست می آید."

وی در ادامه گفت: "این به معنای کمترین هزینه نهاده ها نیست بلکه اولویت بندی محل های سرمایه گذاری بر اساس بازده پتانسیل سرمایه گذاری است."

نیت فرانزن، رئیس بخش بانکداری نخستین بانک ملی داکوتا در یانکتون داکوتای جنوبی، می گوید: "ابزارهای دیجیتالی تنها یکی از راه هایی هستند که کشاورزان می توانند مسیرخود را از میان هجوم COVID-19 کنترل کنند."

وی گفت: "آنها راهی عالی برای پیگیری تولید و معیارهای مالی برای کشاورزان هستند. البته کشاورزان نیازی به انتخاب پیچیده ترین ابزار نظارتی دیجیتالی هم ندارند. مثلا برخی از کشاورزان موارد ساده ای مانند صفحات گسترده اکسل را ترجیح می دهند که بتوانن آنها را مرتبا به روز کنند."

هجز ادامه داد: کشاورز می تواند براساس نیازش، مواردی را که می خواهد استفاده کند را جستجو کند، خواه یک صفحه گسترده ساده باشد، خواه ابزارهای نرم افزاری فوق العاده پیشرفته ای که در بازار موجود است."

وی تاکید می کند: "نکته مهم این است که ابزار انتخابی شما باید دقیق و به موقع باشد تا بتوانید از آن برای تصمیم گیری در طول سال تولید استفاده کنید."

در دسترس بودن

قبل از COVID-19، شرکت هواشناسی برای مزارع راهنمایی های حضوری ارائه می دادند.

استفانی لینچ، مدیر روابط عمومی شرکت Weather می گوید: زمان آن فرارسیده است که مشتریان آنچه را که باید بدانند را تازه و سریع بدست آورند.

COVID-19، شرکت هایی مانند Weather را مجبور به انتقال اطلاعات به صورت دیجیتالی کرد. درعوض، در زمینه آب و هوا، نمایندگان این شرکت ها به جای کلینیک های مزرعه، اطلاعات و راهنمایی های لازم را از طریق وبینارهایی که از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل تبلیغ می شدند، انجام دادند.

لینچ می گوید: "ما چندین کلینیک داشتیم که آنها برای آسایش هم وطنانشان تلاش می کنندو هر روز برای بدست آوردن دانش و تجربیاتی رابرای کسب موفقیت لازم دارند را کسب می کنند."

وی افزود: "این تیم پشتیبانی، فیلمهای 60 ثانیه ای تهیه کرده است، تا هر زمان که مشتریان کشاورزبه آن نیاز داشتند، مخصوصا در زمان کاشت، به آنها مراجعه کنند."

جارینز، مدیر ارشد بخش بازرگانی Weather، می گوید: "در برنامه های هواشناسی، گزینه Field View Live Chat، به کشاورزان این امکان را می دهد تا مستقیما با مقامات شرکت ارتباط برقرار کنند."

وی می گوید: "COVID-19 کاملا مخرب بود، ام ارتباطات دیجیتالی این امکان را برای ما فراهم آورد تا بتوانیم ارتباط با مشتریانمان را حفظ و تقویت کنیم."

نویسنده: گیل گالیکسون

مترجم: معصومه صالحی وزیری

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای