آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45133

تغییر اساسی در سیستم‌های انرژی جهان

استارت‌آپ آمریکایی تبدیل برق و هوا به گاز طبیعی مصنوعی را کلید زد

مدیر یک استارت‌آپ آمریکایی می‌گوید که پیشرفت‌هایی در حال انجام است تا این قیمت‌ها را حتی بیشتر از این کاهش دهد تا اطمینان حاصل شود که گاز طبیعی مصنوعی آن با گاز طبیعی مایع معمولی برابری قیمتی دارد.

استارت‌آپ آمریکایی تبدیل برق و هوا به گاز طبیعی مصنوعی را کلید زد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از تک‌کرانچ، دنیای مدرن به شبکه وسیعی برای استخراج، پردازش، انتقال و در نهایت مصرف هیدروکربن هایی مانند نفت خام و گاز طبیعی وابسته است. این منابع هزینه‌هایی دارند که استخراج آن‌ها را محدود می‌کند. در واقع استخراج و خارج کردن دی اکسید کربن از زمین و رهاسازی آن در هوا بسیار دشوار است.

به جای کاهش وابستگی بشریت به هیدروکربن‌ها که غیرممکن یا نامطلوب است، راه حل استارت‌آپ Terraform این است که این منبع را با استفاده از برق و هوا از طریق سیستمی به نام Terraformer تولید کند. این استارت‌آپ اعلام کرد که برای اولین بار یک نمایشگر Terraformer را راه اندازی کرده و گاز طبیعی مصنوعی تولید کرده است.

Terraformer از سه زیر سیستم تشکیل شده است: یک الکترولیز که انرژی خورشیدی را به هیدروژن تبدیل می‌کند. یک سیستم جذب مستقیم هوا که CO2 را جذب می‌کند و یک راکتور شیمیایی که هر دو این ورودی ها را برای تولید گاز طبیعی مصنوعی درجه خط لوله مصرف می کند. در مجموع کل دستگاه برای یک آرایه خورشیدی یک مگاواتی بهینه شده است.

کیسی هندمر، مدیر عامل شرکت اعتراف می‌کند کاری که شرکت انجام داده است برای اولین بار نیست. برای مثال، راکتورهای شیمیایی الکترولیز و ساباتیر فرآیندهایی هستند که بارها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما این شرکت توانسته است در این فرآیند نوآوری کند. از جمله این نوآوری‌ها ساخت سیستم اختصاصی جذب هوای مستقیم خود و تطبیق همه آن برای کار با منبع انرژی متغیر، یعنی انرژی خورشیدی است. بنابراین در حالی که هر زیرسیستم می‌تواند منشأ خود را برای مثال در قرن نوزدهم یا بیستم ردیابی کند، اما کل فرآیند کاملاً جدید است.

نتیجه کاهش هزینه‌ها خیره‌کننده است

Terraform می‌گوید سیستمش الکتریسیته پاک را با کمتر از 2.50 دلار به ازای هر کیلوگرم H2 به هیدروژن تبدیل می‌کند (هندمر تخمین می‌زند که در حال حاضر، هیدروژن سبز بین 5 تا 11 دلار در هر کیلوگرم متغیر است). سیستم جذب مستقیم هوا همچنین CO2 را با قیمت کمتر از 250 دلار در هر تن فیلتر می‌کند که این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این یک رکورد جهانی است.

این استارت‌آپ می‌گوید که پیشرفت‌هایی در حال انجام است تا این قیمت‌ها را حتی بیشتر از این کاهش دهد تا اطمینان حاصل شود که گاز طبیعی مصنوعی آن با گاز طبیعی مایع معمولی برابری قیمتی دارد. بخش اعظم آن به ساخت مقدار زیادی انرژی خورشیدی ارزان و تولید مورد نیاز هزاران ترافورمر در سال بستگی دارد.

پای یک پرونده تجاری در میان است

در واقع، در حالی که هندمر یک متفکر فوق‌العاده جاه‌طلب است، اشتباه است که فکر کنیم سرش در ابرها گیر کرده است. او کاملاً آگاه است که برنامه‌های Terraform بدون وجود یک پرونده تجاری قوی در پشت این شرکت، از بین خواهند رفت.

او گفت: بسیاری از فناوری‌‌ها برای رسیدگی به مشکل آب و هوا اساساً در قلمرو سرمایه‌داری نیستند، زیرا پولی در نمی‌آورند. آنها در واقع بیشتر از آنچه در می آورند پول مصرف می کنند. این باعث می شود که مقیاس آنها واقعاً بسیار سخت باشد. اما اگر بتوانید راهی برای کسب درآمد بیشتر از آنچه که استفاده می کنید، بیابید پس در خیمه سرمایه داری هستید. این فقط سیستمی است که به طور طبیعی پول به آن جریان می یابد. در واقع این کار حیاتی است.

یک تغییر اساسی در سیستم‌های انرژی جهان

این استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا توافقاتی برای فروش مقادیر اندک گاز طبیعی تولید شده به دو شرکت تاسیساتی ناشناس دارد، اما هاندمر گفت: اگرچه حجم اولیه کم است اما این یک گام بسیار کلیدی است. این نشان می‌دهد که ما گازی تولید کرده‌ایم که با استانداردهای آنها مطابقت دارد.

این شرکت در مورد نمونه سازی یا فروش الکترولیزهای مستقل به عنوان محصولات جداگانه و ساخت سوخت های مایع به غیر از متان برنامه‌های مداومی دارد. Terraform همچنین برای اولین تولید Terraformers برنامه‌ریزی می‌کند. هدف نهایی آن‌ها افزایش کارخانه‌ها برای پشتیبانی از ساخت و ساز است که می‌تواند در سیستم های انرژی جهان تغییر اساسی ایجاد کند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای