خبر فوری
شناسه خبر: 46538

آینده تولید مواد غذایی در سنگاپور

سنگاپور که 98 درصد محصولات تازه خود را وارد می کند، چگونه می تواند امنیت غذایی خود را تقویت کند؟ تعدادی از بهترین ذهن های کشاورزی، صنعت و محیط ساخته شده گرد هم آمده اند تا در مورد این وضعیت بحث کنند.

آینده تولید مواد غذایی در سنگاپور

اخبار سبز کشاورزی؛ تخمین زده می شود که تا سال 2050 ،80 درصد کل مواد غذایی در شهرها مصرف شود، بنابراین شهرهای آینده بازیگران کلیدی در تولید و مصرف مواد غذایی خواهند بود. اما اینکه شهرها چگونه تقاضای فزاینده غذا را مدیریت خواهند کرد، هنوز مشخص نیست.

سنگاپور چگونه با این مشکل کنار خواهد آمد؟

با وابستگی بالایی که سنگاپور به شبکه جهانی غذا دارد؛ در حال حاضر بیش از 90 درصد محصولات تازه آن وارداتی است و به امنیت غذایی قوی تری نیاز دارد.

برخی از بهترین ذهن ها در کشاورزی در مورد وضعیت سنگاپور برای رویداد "Arup Explores" صحبت های بسیاری کردند. این رویدادها بخشی از مجموعه‌ای است که توسط تیم آینده‌نگری و نوآوری در Arup هدایت می‌شود، این رویدادها برای درک زودهنگام یک موضوع در حال ظهور و یافتن معنای این موضوع طراحی شده‌اند.

ما افکار جمعی از آن رویداد را در گزارشی جمع آوری کرده ایم که اکنون برای خواندن در دسترس است.

در این مقاله روی چهار موضوع کلیدی تمرکز شده است:

- افزایش تولید مواد غذایی شهری

- بازنگری در زنجیره تامین

- حرکت به سمت مصرف پایدار

- مدیریت/حذف ضایعات مواد غذایی

این موضوع در چارچوب هدف سنگاپور برای افزایش تولید غذای محلی از حدود 10٪ به 30٪ نیازهای غذایی آن تا سال 2030 مورد بحث قرار گرفت.

موج بعدی نوآوری

زمان بهتری برای موج بعدی نوآوری در توسعه روش‌های تولید مواد غذایی جایگزین، زنجیره‌های تامین پایدار، بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری و آینده‌نگری، ارتقای امنیت غذایی، ارتباطات و دسترسی به جامعه وجود ندارد که بشود برایش صبر کرد.

با ترکیب مناسبی از فناوری، سیاست و آگاهی، پتانسیل ارائه مزایایی برای سنگاپور و آسیای جنوب شرقی و در عین حال کمک به تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل وجود دارد.

پیش بینی می شود که تولید مواد غذایی در سراسر ذجهان باید حدود 25 درصد افزایش یابد. تا سال 2050. همراه با رشد شهرنشینی، محدودیت در زمین های کشاورزی موجود و تغییرات اقلیمی تاثیرات زیادی بر جای می گذارد.

چالش برای رسیدگی

سنگاپور در سال 2019 اعلام کرد که دارند هدف "30 در 30" برای افزایش تولید مواد غذایی از حدود 10٪ تا 30٪ از مواد مغذی آن، نیاز به یک برنامه کامل و دقیق دارد. در کشوری که 98 درصد از محصولات تازه در حال حاضر وارد می شود، این هدف بلندپروازانه، سنگاپور را به کشوری ایده آل تبدیل می کند.

افزایش تولید مواد غذایی شهری

 

این برنامه شامل یک سفر آموزشی، یک کارگاه آموزشی و یک سری سخنرانان جذاب بود که زمینه های مختلف موضوع را بررسی کردند.

این رویداد فرصتی منحصر به فرد برای صنعت و دانشگاه فراهم کرد تا این موضوع بسیار پیچیده را از همه جهات بررسی کنند و قبل از نتیجه گیری بیشتر مطلع شوند.

تا سال 2050، در سنگاپور 1.3 میلیارد نفر بیشتر از سال 2019 نیاز به تامین غذا خواهند داشت. در سراسر جهان، روش های کشاورزی بسیار صنعتی در حال حاضر برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای غذا وجود دارد. در مزارع ولگامور در کانزاس، تا 25 هکتار گندم در ساعت برداشت می شود. در Granja Mantiqueira در برزیل، 8 میلیون مرغ روزانه 5.4 میلیون تخم می گذارند.

تقاضا برای گوشت در کشورهای در حال توسعه در چهار دهه گذشته سه برابر شده است، در حالی که مصرف تخم مرغ افزایش یافته است و باعث عملیات گسترش عظیم  حیوانات در مقیاس بزرگ می شود. تیمی از دانشمندان دانشگاه مینه سو تا پنج مرحله را شناسایی کرده اند که باید انجام شود.

پنج مرحله اصلی

برای اینکه جهان در سال 2050 جمعیت خود را تغذیه کند:

-ردپای کشاورزی را منجمد کنید.

-از زمین هایی که قبلاً استفاده می کردید رشد بیشتری داشته باشید.

- از منابع به طور موثرتر استفاده کنید.

-رژیم غذایی را تغییر دهید.

- ضایعات را کاهش دهید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای