خبر فوری
شناسه خبر: 45836

بیش از یک‌ماه است مردم امامزاده ابراهیم شفت در چادر زندگی می‌کنند

ما گیلانی‌ها خدا نداریم؟!

در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت که همه سازه‌ها چوبی بودند، خسارت زیادی وارد شد؛ اکنون یک ماه و نیم از این حادثه می‌گذرد و خانوارها در چادر به‌سر می‌برند.

ما گیلانی‌ها خدا نداریم؟!

به گزارش اخبار سبز کشاورزی،  دقایقی از نیمه شب پنجشنبه 13 اردیبهشت‌ماه گذشته بود که ناگهان شعله‌های آتش از یک مغازه نانوایی واقع در روستای زیبای امامزاده ابراهیم در دل کوهستان و جنگل‌های سرسبز سرک کشید و در کمتر از چند دقیقه آتش به خانه‌ها و مغازه‌های روستا سرایت کرد؛ خانه‌ها و مغازه‌هایی که همگی از جنس چوب ساخته شده و به همین خاطر این شهرک به شهرک چوبی نیز معروف است.

این پنجمین آتش‌سوزی در طول سی سال گذشته است که به جان این روستای رنگین‌کمانی و گردشگری افتاده اما این‌بار بسیار شدیدتر و ویرانگرتر به طوری که حدود 300 خانه و مغازه را به خاکستر تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید: روستای چوبی گیلان برای پنجمین بار خاکستر شد


 در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی، نماینده صومعه‌سرابا اشاره به آتش سوزی امامزاده ابراهیم گیلان و گذشت یک ماه از آن گفت: بیش از ۱۳۰ خانه در حادثه آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت از بین رفتند؛ اکنون خانوارها در چادر به‌سر می‌برند. آیا ما گیلانی‌ها خدایی نداریم؟ چرا به وضعیت مردم توجه نمی‌شود؟!

کاظم دلخوش اباتری گفت: جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سیل خراسان رضوی را تسلیت می‌گویم اما در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت که همه سازه‌ها چوبی بودند، خسارت زیادی وارد شد؛ اکنون یک ماه و نیم از این حادثه می‌گذرد.

بیش از ۱۳۰ خانه در حادثه آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم از بین رفت

نماینده صومعه‌سرا در ادامه با بیان این‌که بیش از ۱۳۰ خانه در حادثه آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم از بین رفتند، یادآور شد: اکنون خانوارها در چادر به‌سر می‌برند. آیا ما گیلانی‌ها خدایی نداریم؟ چرا به وضعیت مردم توجه نمی‌شود؟ انتظار داریم تیمی از مجلس شورای اسلامی ابعاد این موضوع را دنبال کرده و گزارشی تهیه کند.

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر دلخوش گفت: کمیسیون عمران به این مساله با جدیت ورود کرده و اکنون که خانه‌های مردم خراب شده و آن‌ها پناهی ندارند باید فکری برای این موضوع صورت گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای