خبر فوری
شناسه خبر: 47318

چاپ سه‌بُعدی در صنعت کشاورزی

نوآوری نقش اصلی را در کشاورزی ایفا و بسیاری از فرآیندها را از تولید مواد غذایی گرفته تا حمل و نقل و بازاریابی، ساده می‌کند.

چاپ سه‌بُعدی در صنعت کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی؛ این راه‌حل‌ها همه امور را از عملیات ساختاری مزرعه گرفته تا قطعات، تجهیزات و فعالیت‌های روزانه انجام شده توسط کشاورزان، بهبود بخشیده است.

ابزارهای چاپ سه‌بُعدی به‌طور مرتب برای کاشت محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا می‌توانند با افزایش کارایی و سفارشی‌سازی، روند را به‌طور تصاعدی بهبود بخشند. این ابزارها به سرعت، کارآمد و از راه‌دور تولید می‌شوند؛ تا مزایایی همچون صرفه‌جویی در انرژی و سرمایه را ارائه دهند. علاوه‌بر این، خدمات چاپ سه‌بُعدی قراردادی، یک راه عالی برای نمونه اولیه تولید یک قطعه برای برنامه کشاورزی قبل از خرید فناوری است.

چاپ سه‌بُعدی در صنعت کشاورزی (3)

کاربردهای نوآورانه ماشین‌آلات کشاورزی

تجهیزات کشاورزی، عظیم، پیچیده و گران هستند. در نتیجه، تعویض یک قطعه می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. به‌ویژه اگر دستگاه قدیمی؛ و قطعات جایگزین دیگر در دسترس نبوده یا پیدا کردن آن‌ها دشوار باشد.

با استفاده از راه‌حل‌های پرینت سه‌بُعدی، این قطعات جایگزین را می‌توان به سرعت تولید کرد تا زمان از کار افتادن کاهش یابد. زیرا کاربردهای کشاورزی اغلب به دلیل تغییرات آب و هوا و شیوه پردازش محصولات کشاورزی برای نگه‌داشتن مزارع در یک برنامه زمانی، وابسته به زمان هستند.

این ماشین‌آلات همچنین اجزای حیاتی دیگر در تولید مواد غذایی از تراکتور و دروگر گرفته تا بذرپاش و پخش‌کننده کود را در بر می‌گیرند.

با افزایش صرفه‌جویی در هزینه و بهره‌وری و در همان زمان، کاهش زمان تحویل، چاپ سه‌بُعدی در راه‌حل‌های کشاورزی، جنبه‌های متعددی از صنعت را نوآوری می‌کند.

لوله آبیاری با پرینت سه‌بُعدی

راه‌حل‌های صنعت ساخت برای هر گیاه یک چالش مهم است، زیرا آبیاری بخش مهمی از موفقیت در صنعت کشاورزی است. نصب یک سیستم آبیاری قوی برای کشاورزان یک کابوس است؛ زیرا گران و زمان‌بر است، همچنین لوله‌ها از یک تامین‌کننده به زمین کشاورزی منتقل و هیچ انعطاف یا دامنه‌ای از چگونگی تأثیر تغییرات در چشم‌انداز بر الگوی آبیاری باقی نمی‌گذارند. علاوه‌بر این، بیش از 60درصد آب به دلیل نشت یا تبخیر هدر می‌رود.

برای حل این مشکلات، شرکت‌ها از چاپگرهای سه‌بُعدی برای تولید لوله‌های پلیمری در زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کنند تا ساختاری لانه زنبوری را تشکیل دهند که به آب اجازه می‌دهد تا مانند یک اسفنج از آن خارج شود. این لوله‌ها رطوبت خاک را جذب کرده و به گیاه منتقل می‌کنند. با استفاده از این لوله‌ها، کشاورز می‌تواند به راحتی بذرها را بکارد.

در نتیجه، فناوری مذکور، روشی کارآمد و سازگار با محیط‌زیست را برای مقابله با مشکلات رایج آبیاری تضمین می‌کند.

چاپ سه‌بُعدی در صنعت کشاورزی (1)

آینده تولید افزودنی برای کشاورزی

اگرچه چاپ سه‌بُعدی قبلاً برای بسیاری از کاربردها در بخش کشاورزی موفقیت‌آمیز بوده است؛

در سال‌های آینده به تکامل خود ادامه داده و حتی بیشتر در صنعت کشاورزی ادغام خواهد شد.

این فناوری مزایای زیادی برای فعالیت‌های کشاورزی دارد که از ابزارها گرفته تا دستگاه‌های پیچیده‌تر را در بر می‌گیرد.

صنعت پرینت سه‌بُعدی همچنان امکانات زیادی برای ارائه به کشاورزی دارد، زیرا این فناوری در حال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود که با ادامه بهره‌مندی کشاورزان از مزایای فراوان این روش، محبوبیت آن افزایش یابد.

ماهنامه دام و کشت و صنعت-شماره ۲۸۸-تیر ۱۴۰۳

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای