خبر فوری
شناسه خبر: 46404

دریاچه نمک مهارلو؛ جاذبه مسحور کننده شیراز

این دریاچه که در حدود ۶۰ کیلومتری جاده شیراز به فسا و در نزدیکی روستای مهارلو فارس قرار دارد؛ به دلیل قرمز رنگ بودن آب داخلش و ترکیب آن با سنگ های نمک، از زیبایی خاصی برخوردار است.

دریاچه نمک مهارلو؛ جاذبه مسحور کننده شیراز

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ تصاویر دریاچه مهارلو به لطف رنگ صورتی-قرمزش در اینترنت پر شده است. رنگ خارق العاده از سطح بالای جلبک های قرمز در کف دریاچه می آید. تکثیر زیاد جلبک ها به دلیل نمک موجود در این دریاچه است.

در اواسط تابستان، زمانی که بارندگی ها کمتر است، میزان تبخیر زیاد دریاچه را به رنگ صورتی زیبا تبدیل می کند. اگر در چند روز گذشته باران بیش از حد باریده باشد، ممکن است رنگ صورتی آن مشخص نباشد، اما دریاچه همچنان منظره زیبایی است.

فصلی بودن قرمزی دریاچه

تقویم خود را بررسی کنید زیرا دریاچه مهارلو در تمام طول سال اینجا نیست، اما زمانی که باشد، لذتی باورنکردنی و گاهی پر جنب و جوش ارائه می دهد.

این دریاچه که در 30 کیلومتری شیراز قرار دارد، یک دریاچه فصلی است، بنابراین برنامه ریزی از قبل مهم است، در غیر این صورت ممکن است فقط یک کویر نمک در اینجا پیدا کنید. اگر بتوانید در اواسط تابستان بیایید، می‌توانید دریاچه را با شکوه و عظمت کامل با رنگ‌های صورتی وصف ناپذیرش زیبا ببینید.

بهترین زمان برای بازدید

بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه از تیر تا شهریور است، با این حال، این جاذبه به شدت به شرایط آب و هوایی وابسته است که می تواند غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل باشد.

اگر در زمانی به شیراز سفر می کنید که دریاچه در شرایط عالی قرار ندارد، ناامید نشوید! کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در آنجا انجام دهید، مانند تجربه پرواز با پاراموتور یا پیک نیک در ساحل دریاچه. در هر صورت، منظره ای خیره کننده و فضایی زیبا خواهید داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای