خبر فوری
شناسه خبر: 46690

شرکت توریست های خارجی در مراسم عاشورا یزد

برخی از مسافران خارجی در یزد در مراسم عزاداری محرم شرکت می‌کنند که در آن اهالی محل، سالروز شهادت امام حسین (ع) را گرامی می دارند.

شرکت توریست های خارجی در مراسم عاشورا یزد

اخبار سبز کشاورزی؛ یک مقام محلی مسئول گردشگری مذهبی روز یکشنبه گفت: «یک گروه 25 نفره از مسافران کره جنوبی از مراسم عزاداری که روز شنبه در یزد برگزار شد، بازدید کردند.»

این مقام مسئول گفت: از کشورهای ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی و برخی کشورها برای شرکت در مراسم ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا در یزد درخواست داشته ایم و هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: سال گذشته 415 گردشگر خارجی از 16 کشور جهان در مراسم عزاداری محرم استان یزد شرکت کردند. این گردشگران از ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، جمهوری چک، ترکیه، پرتغال، چین، مجارستان، هلند، اتریش، لهستان، روسیه، سوئیس، شیلی و کرواسی بودند.

نظرات مسافران خارجی

در ادامه برخی از اظهارات برخی از مسافران خارجی در مصاحبه با ایران پرس را در سال گذشته مشاهده می کنید:

الینا از ایتالیا گفت این اولین بار است که به ایران می آید و مراسم عزاداری محرم و فرهنگ ایرانی را می بیند که به گفته خودش بسیار تحسین برانگیز است. «آیین های پر از احساسات و بسیاری از افراد مذهبی. من به این اعتقاد بسیار احترام می گذارم.

یکی از بازدیدکنندگان از بارسلونا گفت: ما به ایران آمدیم تا با آداب و رسوم اینجا آشنا شویم. چهره واقعی کشور برعکس آن چیزی است که به ما گفته شد... احساسات واقعی در جامعه ایران دیده شد. مردم با تمام وجود به دین و سنت خود پایبند هستند.» این مسافر اسپانیایی افزود: احساس و همراهی مردم ما را تحت تاثیر قرار داده است، از ایرانی ها تشکر می کنیم که ما را پذیرفتند.

یک بازدیدکننده روسی از سن پترزبورگ گفت: مردم یزد آرام و مهربان هستند. او گفت که مورخ است و امام حسین (ع) را می شناسم و با او هم عقیده است.

ما از دانستن سنت‌های اینجا بسیار هیجان‌زده بودیم. من از طرفداران مکان هایی هستم که سنت ها و آداب و رسوم در آنها مهم است.

مهمان نوازی و سنت های بکر یزد

یزد از دیرباز مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده که مایلند شاهد برگزاری مراسم عزاداری چند صد ساله در ماه های محرم و صفر باشند. مهمانداران ممکن است در مراسم عزاداری شرکت کنند، مانند نخل گردانی یا نخل برداری که نمادی نمادین از تابوت امام است که شبیه تشییع جنازه امام است. تعزیه نمایشی پرشور با الهام از روایات تاریخی و مذهبی; و سینه زنی [به سینه زدن].

ماه محرم و ماه بعد از آن، صفر (که شامل مراسم بزرگداشت واقعه کربلا می شود) نوحه خوانی مسلمانان است. جنگ و دعوا در ایام محرم ممنوع است و جشن هایی مانند عروسی و تولد معمولا به روزهای مناسب تری موکول می شود. مردم معمولاً به دلیل احترام مشکی می پوشند یا حداقل از پوشیدن رنگ های بسیار روشن اجتناب می کنند.

معنای اصلی محرم فراتر از چنین سوگواری و بزرگداشت گذشته است. کربلا مکانی واقعی و استعاری بود که در آن حقیقت با دروغ مقابله می کرد، جایی که عدالت در برابر تعصب، پر جنب و جوش و شنیدنی بود، و شجاعت، شور و فداکاری مقدم بر دلبستگی، دنیاپرستی و لجاجت بود.

در جولای 2017، هسته تاریخی یزد به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد. تقریباً همه بازدیدکنندگان از یزد به طور مرتب به عنوان مکانی لذت بخش برای اقامت یا مقصدی "از دست ندهید" یاد می کنند.

این شهر مملو از خانه‌های خشتی است که مجهز به بادگیرهای بدیع، کوچه‌های جوی و بسیاری از آثار اسلامی و ایرانی است که چشم‌انداز شهر چشم‌نواز آن را شکل می‌دهند.

هسته تاریخی یزد مملو از خانه های خشت و گلی، بازارها، حمام های عمومی، آب انبارها، مساجد، کنیسه ها، معابد زرتشتیان و باغ های چند صد ساله است. از دیدگاه الهی، این شهر از همزیستی مسالمت آمیز سه دین اسلام، یهودیت و زرتشتی برخوردار است.

به شهرم یزد افتخار می‌کنم. سنت های دست نخورده و زیبا از این شهر می بارد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای