خبر فوری
شناسه خبر: 47298

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین:

تکنیک استفاده از سایبان را به آیفارم امسال می‌آوریم

نمایشگاه آیفارم که مهر امسال دوره هفتم آن برگزار می‌شود رویدادی است که طی سال‌های اخیر بر وسعت مخاطبان و دامنه بازدیدکنندگان آن افزوده شده است.

تکنیک استفاده از سایبان را به آیفارم امسال می‌آوریم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ نمایشگاه آیفارم که مهر امسال دوره هفتم آن برگزار می‌شود رویدادی است که طی سال‌های اخیر بر وسعت مخاطبان و دامنه بازدیدکنندگان آن افزوده شده است.

این موضوع البته از سوی مدیران و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان‌های مختلف کشور مورد تایید قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: برای اولین‌بار در آیفارم تهران شرکت می‌کنیم


مهندس علی راه‌انجام، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، که خود از بازدیدکنندگان ثابت این نمایشگاه بوده و هست در گفتگو با پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی در این باره به همکاری چند ساله سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با نمایشگاه آیفارم اشاره می‌کند و می‌گوید: در جهت تشویق هرچه بیشتر کشاورزان، بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی به حضور و بازدید از این نمایشگاه، تلاش‌هایی مداوم را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تداوم برگزاری نمایشگاه آیفارم باعث بهبود کیفیت و افزایش مخاطبانش شده است، به ویژگی‌های این نمایشگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: این نمایشگاه جامعیت خوبی دارد و هر سال توانسته دایره مخاطبانش را گسترش دهد، موقعیت جغرافیایی آن نیز خوب است و به نظرم تهران و نمایشگاه شهر آفتاب بهترین مکانی است که آیفارم می‌تواند در آن برپا شود.

دایره بازدیدکنندگان آیفارم مرزهای ایران را درنوردیده است

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سپس به تشریح دایره مخاطبان این نمایشگاه می‌پردازد و با بیان اینکه اکنون دایره مخاطبان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه مرزهای ایران را درنوردیده است، اضافه می‌کند: اکنون علاوه بر ایرانیان، مخاطبانی از کشورهای همسایه حاشیه جنوبی خلیج فارس و... نیز برای بازدید و مشاهده دستاوردها و نوآوری‌های صنعت کشاورزی ایران از نمایشگاه آیفارم بازدید می‌کنند.

ظرفیت بالای آیفارم در بخش گلخانه و تاسیس سازه‌های گلخانه‌ای

این مدیر استانی کشاورزی کشورمان، با اشاره به قوت نمایشگاه آیفارم در بخش گلخانه و تاسیس سازه‌های گلخانه‌ای می‌افزاید: یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین‌ بخش‌های این نمایشگاه در حوزه گلخانه‌داری و گلخانه‌سازی است.

وی اضافه می‌کند: استان قزوین در زمینه تاسیس گلخانه و گلخانه‌داری ظرفیت‌های زیادی دارد، اما نسبت به سایر استان‌ها و در راس آن استان تهران عقب‌ماندگی قابل ملاحظه‌ای نیز دارد؛ چنانکه در مقابل تاسیس ۱۵۰۰ هکتار گلخانه در تهران، استان قزوین فقط ۱۶۰ هکتار گلخانه دارد.

عرضه تکنیک استفاده و احداث سایبان در نمایشگاه آیفارم

مهندس راه‌انجام درباره آنچه در غرفه شرکت‌های استان قزوین مشاهده خواهد شد، توضیح می‌دهد: قرار است تکنیک استفاده و احداث سایبان را در نمایشگاه امسال عرضه کنیم. احداث سایبان هرچند بسیاری از ویژگی‌های گلخانه را دارد؛ اما هزینه احداث آن به مراتب کمتر و سرعت اجرای آن بیشتر است.

وی اضافه می‌کند: هم‌اکنون حدود ۱۰۰ هکتار از سایبان در زمین‌های کشاورزی و باغی این استان احداث شده است.

وی استان فارس را یکی دیگر از استان‌هایی اعلام کرد که در حوزه احداث سایبان و استفاده از این شیوه فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

مهندس راه‌انجام ادوات و تجهیزات کشاورزی و ازجمله ماشین‌آلات و ادوات سمپاشی را از آورده‌های استان قزوین به آیفارم هفتم اعلام کرد و با ذکر این نکته که عمده فارغ‌التحصیلان کشاورزی و نخبگان این حوزه در استان قزوین، جذب استان‌های تهران و البرز می‌شوند، اظهار داشت: بسیاری از فارغ التحصیلان کشاورزی استان قزوین اکنون در شرکت‌هایی در تهران و کرج کار می‌کنند که همین امر باعث شده تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در قزوین بسیار اندک باشد.

آیفارم-تهران

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای