خبر فوری
شناسه خبر: 47415

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی:

آیفارم شرایط مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی فراهم آورده است

آیفارم نمایشگاهی بین‌المللی و بزرگ است که هر ساله در شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود

آیفارم شرایط مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی فراهم آورده است

 

اخبار سبز کشاورزی؛ آیفارم نمایشگاهی بین‌المللی و بزرگ است که هر ساله در شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود و تولیدکنندگان مختلف و واردکنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات و نهاده‌های کشاورزی در آن محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

دکتر فریبرز عباسی مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی در مصاحبه با پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی با بیان این مقدمه گفت: از سه دوره قبل به این سو، در نمایشگاه‌های آیفارم حضور پیدا کرده و در افتتاحیه‌‌های آن حضور داشته و از غرفه‌های آن بازدید کرده‌ام.

 وی افزود: شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در زمینه نهاده‌های مختلف، لوازم و تجهیزات کشاورزی و آبیاری آخرین دستاوردها و تولیداتشان را به معرض نمایش می‌گذارند و مصرف‌کنندگان، بهره‌‌برداران بخش کشاورزی، مدیران، مسئولان و تصمیم‌گیران نیز با حضور در نمایشگاه از این دستاوردها و تولیدات بازدید می‌نمایند.

روند رو به رشد جذب مخاطب در نمایشگاه آیفارم

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی گفت: چون بخشی از تجهیزاتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود به حوزه آبیاری و تجهیزات نوین آبیاری مربوط می‌شود و ارتباط مستقیم با حوزه کاری مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری دارد، لذا سعی کرده‌ام  هر دوره از نمایشگاه آیفارم بازدید نمایم.

این مدیر ارشد وزارت جهاد کشاورزی به روند رو به رشد جذب مخاطب در نمایشگاه آیفارم اشاره و اضافه کرد: ما در دو سال گذشته ضمن هماهنگی با برگزارکنندگان نمایشگاه آیفارم و برگزاری نشست‌های مختلف با انجمن های صنفی و تخصصی بستر مناسب را برای حضور تولیدکنندگان حوزه آبیاری و سامانه‌های نوین آبیاری به نمایشگاه فراهم نموده تا تولیدات آنها در معرض دید عموم قرار گیرد. این امر باعث غنی‌تر شدن نمایشگاه و افزایش میزان مخاطب برای این رویداد کشاورزی شده است.

وی گفت: هر ساله نمایشگاه‌های بخش کشاورزی در تهران و در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و گاهی بهره‌برداران و کشاورزان به دلایل و ملاحظات زمانی و شغلی نمی‌توانند در برخی از این نمایشگاه‌ها شرکت کنند.

عباسی ابراز نمود: نمایشگاه آیفارم برای بهره‌برداران و کشاورزان هم به لحاظ جنبه‌های گوناگون مناسب است. زمان برگزاری نمایشگاه آیفارم زمان خوبی است، چون همزمان با شروع فصل زراعی است و این نمایشگاه امکانات و دسترسی‌های مناسبی برای بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان فراهم می‌کند.

تخصصی بودن بخش گلخانه‌سازی و گلخانه‌داری در آیفارم

عباسی به تخصصی بودن بخش گلخانه‌سازی و گلخانه‌داری در آیفارم اشاره کرد و گفت: باتوجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت گیاهان زراعی در محیط‌های کنترل شده، گلخانه‌ها و تجهیزات آن یکی از موضوعات مورد توجه مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری در نمایشگاه  آیفارم است که هم واردکنندگان و هم تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات تاسیس، راه‌اندازی و نگهداری گلخانه، محصولات جدید خود را به نمایشگاه می‌آورند.

حضور شرکت‌های فعال حوزه سامانه‌های نوین آبیاری در آیفارم امسال

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بخش تخصصی سامانه‌های نوین آبیاری غرفه‌هایی را به خود اختصاص می‌دهد، اضافه کرد: نمایشگاه  آیفارم به‌طور ویژه به حوزه تجهیزات و لوازم آبیاری توجه می‌کند. در بحث تجهیزات و لوازم آبیاری و سامانه‌های آبیاری ما خوشبختانه تقریباً خودکفا هستیم؛ لوازم و تجهیزات‌مان ساخت داخل است، شرکت‌هایی هم که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند عمدتاً شرکت‌های تولیدکننده ایرانی هستند که در سال‌های گذشته صادرات به کشورهای منطقه داشته‌اند و سال به سال دامنه فعالیت و صادرات آنها گسترش پیدا کرده است. میزان صادرات آنها هم افزایش ‌یافته و این هماهنگی صورت گرفته تا بهترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آبیاری در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.

حضور هیات‌های خارجی در آیفارم

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با ذکر اینکه دست اندرکاران نمایشگاه تلاش می‌کنند تا از کشورهای همسایه بازدیدکنندگانی را به نمایشگاه آیفارم دعوت نمایند، ابراز عقیده کرد: امسال مقرر است هیات‌هایی از کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکیه و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای بازدید به نمایشگاه آیفارم بیایند.

وی درباره توسعه مخاطبان آیفارم و دعوت از فعالان کشاورزی کشورهای دیگر گفت: برای حضور بازدیدکنندگان خارجی و مخاطبان آیفارم در کشورهای مختلف، مکاتباتی با وزارت امور خارجه داشته‌ایم و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام شده است و کارشناسان و مدیران ارشد بخش دولتی و خصوصی کشورهای همسایه برای بازدید از نمایشگاه آیفارم دعوت شده‌اند.

عباسی در خصوص حضور بهره‌برداران در این نمایشگاه نیز گفت: نشست‌هایی با برگزارکننده این نمایشگاه بر پا کردیم و در آن در مورد دعوت از بهره‌برداران ایرانی و کشاورزان برای بازدید از نمایشگاه آیفارم گفتگو نمودیم. پیش‌بینی شده که برخی بهره‌برداران و کشاورزان استان‌های همجوار تهران برای بازدید نمایشگاه آیفارم دعوت شوند و شرایط مناسبی برای حضور ایشان فراهم شود.

عباسی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی‌های مناسبی هم در این زمینه صورت گرفته است و امیدوارم که بهره‌برداران از امکانات پیش‌بینی شده برای حضور در این نمایشگاه استفاده مناسب را ببرند و برای بازدید در نمایشگاه حضور یابند.

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در پایان گفت: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها باعث می‌شود تا میزان مخاطب نمایشگاه افزایش یابد. دراین نمایشگاه تولیدکنندگان ایرانی لوازم و ادوات کشاورزی درکنار واردکنندگان نهاده‌ها و تجهیزات این بخش حضور خواهند یافت و امیدوارم که بهره‌برداران و کشاورزان این فرصت را پیدا کنند تا از این نمایشگاه بازدید و با آخرین دستاوردهای این حوزه آشنا شوند و بازدید از نمایشگاه برایشان مفید و ثمربخش باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای