آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20075

البرز قطب پرورش اسب

مدیر امور دام جهاد کشاورزی البرز گفت: البرز یکی از استان‌های مستعد برای پرورش اسب است.

البرز قطب پرورش اسب
مدیر امور دام جهاد کشاورزی البرز گفت: البرز یکی از استان‌های مستعد برای پرورش اسب است.
اخبار سبز کشاورزی : آقای عبدالملکی گفت: حدود ۷۵ واحد پرورش اسب صنعتی و غیر صنعتی در این استان با ظرفیت بالا و حدود ۲۹۰۰ راس اسب در حال فعالیت است که در منطقه کوهپایه‌ای استان (ساوجبلاغ) حدود ۴۶ واحد پرورش اسب مشغول فعالیت هستند.
او می‌گوید: این صنعت با توجه به پرورش دهندگان قابلی که در استان دارد از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار است و یکی از صنایع گردشگری و توریستی به حساب می‌آید.
بیشتر بخوانیم: نسل اسبچه خزر به شماره افتاد
مدیر امور دام جهاد کشاورزی البرز گفت: در این مراکز نژاد‌های مختلف اسب از جمله عرب، ترکمن، تروبرد، کرد، دوخون اسبچه‌های خزر پرورش داده می‌شوند و در مسابقات مختلف زیبایی و پرش شرکت میکنند و دارای مقام‌های برتر هستند، این مراکز پرورش در استان از بهترین‌ها در نوع خود چه از نظر امکانات، فضا‌های پرورش و نوع اسب در سطح کشور و خاور میانه می باشند.
عبدالملکی گفت: آب و هوای مناسب البرز مخصوصا در نقاط کوهپایه‌ای باعث رونق و سرمایه گذاری در این صنعت در استان شده است.
او می‌گوید: پرورش اسب به عنوان مراکز تفریحی توریستی و گردشگری و مسابقات برای خانواده‌ها و جوانان استان باعث نشاط و یک ورزش اصیل اسلامی است؛ که بخش اشتغالزایی ان نیز حایز اهمیت است.
به گفته مدیر امور دام جهاد کشاورزی البرز سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی استان با تخصیص اعتبارات و تسهیلات مناسب و تامین نهاده‌های مورد نیاز در جهت گسترش این صنعت اقدام می‌کند و همچنین وزارت جهاد کشاورزی با تاسیس مراکز علمی کاربردی معتبر در کنار مراکز پرورش اسب در جهت ارتقای سطح علمی متولیان این مراکز گام موثری برداشته است همچنین جهت ساماندهی این مراکز اقدام به هویت گذاری اسب‌ها و شناسایی واحد‌های فاقد پروانه بهره برداری و صدور کارت شناسایی برای این واحد‌ها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرده است.

زهرا روستایی زاده

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای